“Ceea ce vine din inimă, intră în inimă”

Shamati 25: Cât despre lucrurile care vin din inimă, intră în inimă… Chestiunea este că atunci când cineva aude cuvintele învăţătorului său, imediat este de acord cu acesta şi hotărăşte să respecte cuvintele învăţătorului său, cu inima şi sufletul. Dar dup ăaceea, când iese afară în lume (într-un mediu diferit), el vede, râvneşte  şi este infectat de multitudinea de dorinţe ce cutreieră lumea, iar el şi mintea sa, inima   şi voinţa sa, sunt anulate în faţa majorităţii.

…Se amestecă cu dorinţele lor şi este împins de ele ca oaia la măcelar. Nu are de ales; este obligat să gândească, să vrea, să tânjească  şi să ceară tot ceea ce cere şi majoritatea. În acest caz există doar un sfat, să se ataşeze de învăţătorul său şi de cărţi (la un nivel interior). Aceasta este numită „(a fi hrănit) de la gura cărţilor şi din gura autorilor.

O persoană care se naşte şi trăieşte în această lume materială se dezvoltă într-un mediu care este departe de spiritualitate şi, evident, nu poate înţelege nimic pe calea spirituală. Chiar dacă are o aspiraţie către spiritualitate, acest punct este scufundat în dorinţele egoiste care sunt înconjurate de societăţile egoiste. De aceea, nu are nici o şansă să se dezvolte corect.

Numai o persoană care îşi croieşte drum într-un mediu potrivit merită dezvoltare spirituală. Acesta este un mediu care are un învăţător şi un grup care îndeplinesc sfaturile învăţătorului. Înafară de aceasta, grupul trebuie să studieze din surse cabaliste autentice, dar aceasta deja este un rezultat al felului în care acceptă ghidarea învăţătorului lor.

De aceea, linia de jos reprezintă faptul că dezvoltarea grupului depinde de învăţător, Rav (înseamnă „mare”). În funcţie de cât de mult sunt capabili studenţii să-şi anuleze opiniile în faţa opiniei lui, în acest fel se vor dezvolta. Se întamplă acest lucru deoarece mediul spiritual este bazat pe opinia, gândul şi metoda învăţătorului, precum şi pe recunoaşterea autorităţii acestuia.

O condiţie necesară pentru student este să verifice constant cine şi ce determină opinia lui. În definitiv, el este sub influenţa a două forţe şi trebuie mereu să decidă că opinia învăţătorului are mai multă forţă decât opinia sa. Şi dacă nu simte nici o luptă şi rezistenţă, înseamnă că nu efectuează deloc aceste verificări şi în schimb crede că totul este în regulă aşa cum este.

Uneori, un student merge împotriva opiniei învăţătorului său şi crede că el are înţelege mai bine cum ar trebui să acţioneze din punct de vedere al motivelor logice. De aceea, nu se anulează. Dar anulându-se înseamnă că merge împotriva dorinţelor sale, împotriva logicii sale.

Dacă îndură în această rezistenţă, înseamnă că alege calea spirituală şi avansează pe aceasta. Dar dacă nu este nici o opoziţie şi nicio luptă interioară, atunci o întrebare răsare: poate nici măcar nu înţelege că el mereu îşi urmează propia opinie şi se gândeşte că tot timpul avansează corect?

Din partea 1 a  Lecţiei zilnice de Cabala 5/25/11, Shamati

Discussion | Share Feedback | Ask a question




"Kabbalah" Comentarii RSS Feed

Articolul următor: