Ce trebuie sa adaugam creatiei?

Nu exista nimic nou in univers. Creatorul este neschimbat. Totul a fost facut si terminat si nu lipseste nimic. In acest caz, ce trebuie sa adaugam creatiei? Cum o putem completa?

Este scris in Torah ca atunci cand Dumnezeu a creat lumea, El a “vazut tot ceea ce a facut, si a fost foarte bine”. Nu a stiut El asta dinainte? A confirmat El ca totul  este bine doar dupa ce a completat actiunea? Ce vor sa spuna inteleptii prin aceste cuvinte?

Exista doar o forta care opereaza in lume: Creatorul. Noi nu discutam despre ce a fost inaintea creatiei, pentru ca percepe realitatea din punctual de vedere al creatiei. Niciodata nu vom putea percepe ce a fost inaintea creatiei.

Ne purtam conform principiului “Te cunoastem prin actiunile Tale”, si ‘’judecam conform lipsurilor noastre’’. Intotdeauna venim la Creator (Boreh) din interiorul proprietatii noastre cand Il revelam, care se mai numeste ‘’vino si vezi’’ (Bo-Reh).

Asta inseamna ca aceasta nu se refera la anumite forte care sunt dezvaluite, ci la fiinta creata care dezvaluie aceasta Forta in interiorul sau. In acest sens, creatura trebuie sa inteleaga si sa simta ce se reprezinta, unde este, cine a fost cel care a creat-o, la fel si alte detalii  care ii reflecta statutul.

Din acest motiv,  creatura experimenteaza schimbari pana cand tot ce este bun de la Creator este dezvaluit. Toate aceste schimbari vin in urma unei actiuni, care este ascunsa in gandul initial. De la inceput, Creatorul doreste ca creatura sa devina asemeni Lui si sa existe in cel mai bun stadiu posibil.

Punctul initial al Creatorului trebuie sa fie punctul final al creaturii. Odata ce ambii sunt uniti intr-unul singur, totul incepe sa se dezvolte si sa se deschida in relatie cu creatura.

Doar bunatate absoluta vine de la Creator. Toate procesele deriva din dragostea sa absoluta. El deja  percepe creatura in stadiul sau final ; totusi, toate gradele, fortele si atingerile trebuie sa se dezvolte una dupa alta, in creatura insasi. Trebuie sa experimenteze diferte stari contradictorii pentru a putea invata si sa ajunga Creatorul.

Creatura trebuie sa adauge “Eul” sau punctului final al egalitaii si unitatii cu Creatorul, si acest “Eu” trebuie sa partcipe complet, in starea perfecta. De aceea este scris ca stadiul final difera de « 620 » ori de stadiul initial. Creatura adauga toate dorintele sale, intelegerea, cuprinderea, sentimentele si senzatiile sale, si apoi devine un partener legitim Creatorului.
Din prima parte a  Lectiei zilnice de Cabala 1/12/11, “ Ceea ce este scris si trebui sa te intoarca la sufletul tau”

6 Comentarii

  1. Sunteti de acord ca Dumnezeu sau Creatorul este Infinit?Cum poate un lucru finit-pmul sa perceapa un ceva infint -Creatorul?Si cum poate ajunge un lucru finit infinit?

  2. *omul

  3. Priveste din alt unghi, cum poate din ceva infinit si perfect sa iasa ceva finit si pagub?
    Baal HaSulam scrie despre aceste lucruri in „Introducere catre Cartea Zohar”

  4. Uite ca nu stiu dece Dumnezeu ne-a facut atat de limitati(finit).Dar pagub?Nimic pe lumea asta nu e rau,pentru ca inseamna ca Dumnezeu e rau;doar noi la nivelul nostru categorisim un lucru drept rau sau bun;si asta pentru ca omul se afla in continua evolutie.

  5. Uite ca ti-ai raspuns singur la toate intrebarile tale. Intr-adevar Creatorul e perfect si vesnic si ceia ce a creat El deasemenea e perfect si vesnic. Si datoria noastra ca creatii e sa descoperim aceaste lucruri, adica sa ne largim perceptia. Cum? Intrucit natura Cratorului e toata altruista omul obtinind aceiasi natura, dorinta de a darui, intra in lumea spirituala,si se ridica treptat la nivelul Creatorului. Ce poate oferi un Creator absolut bun? Doar nivelul Sau. Lumea noastra e doar un punct de pornire, o umbra a adevaratei lumi.

  6. Eu spun urmatorul lucru:ca nu poate ajunge nici un om sa il cunoasca pe Creator,pe Unul Dumnezeu;si implicit nu poti ajunge ca ceva ce nu cunosti,nu stii;omul este intr-o evolutie continua,pana unde nu stie nici un om.Ia uite ce zice marele E.Levi:,,Omul nu-l poate concepe pe Dumnezeu decat ca pe un om infinit sau mai degraba nelimitat;de unde ar putea sa ia alti termeni pentru o alta imagine a divinitatii?Urmeaza ca tot ceea ce tinde sa defineasca si sa personalizeze pe Dumnezeu cade fatal in antropomorfism si,in consecinta,in idolatrie.Iata de ce kabalistii au distins fiinta reala a lui Dumnezeu de ideea despre el,aflata in om si aceasta idee umana este singura care are un nume precum cel de Jehova sau Adonai.In privinta realitatii supreme,aceasta este pentru el inapreciabila,indicibila,indefinita.”

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul anterior:

Articolul următor: