“Cealaltă față a monedei” (Times of Israel)

Michael Laitman, în The Times of Israel: “Cealaltă față a monedei

În urmă cu câteva săptămâni, Ministerul Afacerilor Externe al Israelului a prezentat o monedă veche de 2000 de ani extrem de rară, care a fost furată și scoasă ilegal din Israel și returnată în urma unei operațiuni de informații a Autorităţii pentru Antichităţi a Israelulu și a biroului Procurorului districtual Manhattan din New York. Data de pe moneda de un sfert de argint este cea a celui de-al patrulea an al Marii Revolte a Evreilor (66-73 e.n.) împotriva Imperiului Roman. În zilele noastre, când chiar și organizațiile care fac parte din Organizația Națiunilor Unite neagă legătura istorică a Israelului cu Ierusalimul, această monedă o demonstrează în mod incontestabil. Din păcate nimănui nu-i pasă de adevăr, iar declarațiile despre „invazia” Israelului în Palestina vor continua, deoarece adevărul istoric nu are nimic de-a face cu politica.

În urmă cu două sute de ani, nu existau oameni care să se definească drept palestinieni și să ceară suveranitate, cu atât mai puțin în urmă cu două mii de ani. Totuși, acest lucru nu va face nimic pentru a inversa acuzațiile împotriva Israelului. Nimeni nu va lua în seamă micuța monedă și nu o va trata ca pe o dovadă.

Rădăcina problemei nu este dacă am fost aici sau nu, sau dacă lumea recunoaște sau nu legătura noastră istorică cu țara lui Israel. Indiferent de istorie, lumea nu ne vrea aici, sau nicăieri altundeva, și de aceea ne tratează astfel. Dacă nu ne-ar urî, nu ar fi nevoie să dovedim că suntem aici. Din moment ce ne urăsc, nicio dovadă nu ne va ajuta să câștigăm favoarea lumii.

Plângerea subconștientă a umanității împotriva noastră este că nu aparținem acestui loc pentru că nu facem ceea ce ar trebui să facem, ceea ce a fost menit să facă poporul Israel și a fost obligat să dea lumii. Deoarece nu ne îndeplinim datoria față de lume, lumea nu simte că ar trebui să fim aici sau că ar trebui să fim priviți ca poporul autentic al Israelului.

Chiar dacă majoritatea oamenilor nu își pot exprima nemulțumirile împotriva noastră, ei simt că nu ne îndeplinim misiunea; ei nu înțeleg de ce lumea are nevoie de noi, veșnicii paria. Dacă am face ceea ce ar trebui, ei ar simți asta și ne-ar îmbrățișa imediat.

Marele nostru „păcat” pentru care suntem denunțați în întreaga lume, este într-adevăr surprinzător. Nu se referă la modul în care ar trebui să tratăm alte națiuni, ci la felul în care ar trebui să ne tratăm unii pe alții, colegii noștri evrei.

În cea mai mare parte, numai înțelepții și liderii noștri spirituali știau că atitudinea noastră negativă unul față de celălalt este cauza principală a problemelor noastre. În fiecare generație, ei au subliniat că numai unitatea și iubirea față de ceilalți ne vor salva de adversitate. Ei au avertizat că, dacă nu ne unim vor veni dezastre asupra noastră din mâna ticăloșilor dintre națiuni.

Înțelepții noștri au făcut ca unitatea să fie și motto-ul nostru. „Iubește-ți aproapele ca pe tine însuți” este creația noastră, la fel și responsabilitatea reciprocă, lăsând o parte din recoltele noastre săracilor și multe alte legi sociale. De fapt, întregul concept de Tikkun Olam (corectarea lumii) de care evreii sunt adesea preocupați provine din ideea că avem puterea de a face lumea un loc mai bun și că modalitatea de a realiza acest lucru este prin unitate.

Totuși, ceea ce avem tendința să uităm este că pentru a atinge unitatea, lumea are nevoie de un far, de un far care să stabilească cursul. Cu alte cuvinte, avem tendința să uităm că ar trebui să conducem lumea nu predicând despre unitatea și iubirea față de alții, ci trăind-o între noi. Când spunem lumii că ne iubim aproapele şi totuși ne-am batjocorit fărălimite conaţionalii și nu le-am arătat decât dispreţ, ne-am pierdut toată credibilitatea.

Mai rău încă, pentru că națiunea noastră a fost făcută pentru a fi o națiune model, exemplul pe care îl dăm lumii este modul în care ne tratăm unii pe alții. În prezent, este un exemplu de ură și dezbinare. Într-o astfel de stare, nu aducem lumii Tikkun (corectare), ci doar ceartă și tristețe.

Când vom înceta să încercăm să dovedim că suntem aici și vom începe să ne câștigăm prezența prin eforturile noastre de a ne uni, lumea ne va crede în sfârșit. Dacă ne îmbrățișăm, lumea ne va îmbrățișa. Dacă nu o facem, lumea ne va pedepsi așa cum a procedat ori de câte ori am abandonat unitatea.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul anterior: