“Cine suntem noi fără istoria noastră” (Times of Israel)

Michael Laitman, pe The Times of Israel: “Cine suntem noi fără istoria noastră

1 septembrie este începutul anului școlar în Israel. Începând cu acest an, studenții evrei israelieni nu vor învăța despre istoria poporului evreu în perioada celui de-al Doilea Templu, despre distrugerea acestuia, Marea Revoltă a Iudeei, Declarația Cirus, Revolta Hasmoneană și alte evenimente cheie din istoria poporului nostru. Pentru a vă oferi o perspectivă, este ca și cum copiii americani nu ar învăța despre Războiul Civil, despre ce a însemnat războiul și cum s-a terminat. Cum ar înțelege ei ce se întâmplă astăzi în America fără a afla despre Războiul Civil? Ce fel de cetățeni americani ar fi?

De zeci de ani, lecțiilor de istorie le-a fost acordat din ce în ce mai puțin timp în programa elevilor. La începutul anilor 2000, studenții israelieni încă mai aveau 9 ore de lecții de istorie săptămânal. Începând cu septembrie, vor avea 5 ore.

O persoană fără trecut, fără istorie, nu este o persoană, la fel cum o națiune fără istorie nu este o națiune. Istoria noastră este o parte esențială a ceea ce suntem. Ne definește principiile și personalitatea; este totul! Nu pot înțelege cum putem determina cine suntem dacă nu știm despre istoria poporului nostru.

Istoria nu este doar arborele meu genealogic, sau istoria națiunii mele, sau crezul meu. Începe cu crearea universului, apariția sistemului nostru solar și a planetei Pământ în cadrul acestuia, începutul vieții pe Pământ, evoluția speciei, apariția oamenilor și evoluția civilizației umane până în zilele noastre. Cum ne putem determina direcția pentru viitor dacă nu ne cunoaștem trecutul? Mi se pare că oricine dorește să anuleze istoria noastră trebuie să plănuiască un fel de revoluție. Nu văd altă motivație.

Istoria lumii antice, inclusiv ceea ce s-a întâmplat în perioada celui de-al Doilea Templu, Imperiul Roman, Imperiul Grec și alte procese și evenimente cheie din istoria umanității și istoria evreilor, este fundamentul civilizației noastre și temelia poporului nostru. Știu că am învățat-o pentru că am vrut să știu despre omul de pe Pământ și m-a învățat foarte multe. De exemplu, cum vom corecta greșelile trecute dacă nu știm despre ele? Pentru a ne cunoaște locul în lume, trebuie să știm de unde venim, de ce și ce se așteaptă de la noi în viitor.

Pe lângă istoria generală care începe după cum am spus, cu crearea universului și se termină cu civilizația de astăzi, trebuie să cunoaștem și istoria propriului popor. Dacă învățătura despre distrugerea celui de-al Doilea Templu și întreaga perioadă a fost deja eliminată, mâine, învățătura despre exodul din Egipt ar putea fi de asemenea eliminată. Și dacă acestea sunt șterse, atunci ce rămâne din moștenirea noastră?

Cred că aceasta este o greșeală teribilă. Dacă ștergi trecutul cuiva, i-ai șters prezentul și i-ai refuzat cuiva capacitatea de a planifica viitorul corect. Fără continuitate, fără o perspectivă istorică, este imposibil să construim un viitor. Nu văd nicio țară dezvoltată care să facă asta.

Poate că metodele de predare ar trebui să se schimbe; poate ar trebui să fie mai captivante, mai modernizate, dar într-un fel sau altul fără trecutul nostru nu ne putem înțelege prezentul şi nici nu știm cum să mergem spre viitor.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed