Cunoaşte toate formele Celui de Sus şi conformează-te

Dorinţa nu se desfăşoară până când nu a fost supusă celor patru stagii de dezvoltare sub influenţa Luminii şi nu a atins starea de conştientizare, senzaţia de sine, când este capabilă să ia decizii proprii şi să raspundă Luminii într-o anumită măsură. Asta înseamnă că în orice punct al creaţiei, oriunde faza „rădăcina” (zero) este găsită, semnifică dăruire de la Creator care îşi doreşte să producă o reacţie certă în creatură, în „existenţa din absenţă” („este din nu este” – „yeş mi ain”)

Începând cu faza zero, de la aşa numitul „cuţo şel yod” (vârful literei yod (י )), este necesar să treci prin cele patru faze ale lui HaVaYaH (Yod-Key-Vav-Key), sau prima, a doua, a treia, şi a patra fază a Luminii Directe. Numai în faza a patra, (Bhinat Dalet), răspunde dorinţa.

În orice loc în creaţie, nu contează ce punct iei din întregul univers, vei descoperi în el o fază zero, conexiunea Creatorului cu vreun punct „din absenţă” (ieş mi ain). Din el, prin influenţa Luminii, o dorinţă de primire începe să se dezvolte şi începe să treacă prin cele patru faze pentru a se transforma într-o fiinţă creată, să înceapă să simtă şi să răspundă la efectul Luminii.

Astfel, totul începe din „vârful literei yod”, „existenţă din absenţă”, Gândirea Creaţiei, gândul Lui. Apoi, începe să lucreze, şi fazele unu, doi, trei şi patru vin la lumină sau Yod-Key-Vav-Key, până când atinge a patra fază, Dalet, ca în acest punct să acţioneze ea însăşi ca existând.

Sunt aici două forţe, conducătorul şi cel condus. Fiecare din ele este activă şi potenţială în acelaşi timp. Primele trei faze, zero, unu şi doi (Keter, Hohma, Bina) încă aparţin Creatorului. Fazele trei şi patru (Zeir Anpin şi Malhut) se referă la creatură.

O diviziune similară poate fi observată mai târziu în toate obiectele spirituale, Parţufim şi lumi. Primele trei grade (GAR) aparţin gândirii sau programului Celui de Sus. ZAT (Zeir Anpin şi Malhut) se referă la cel de jos, la creatură, unde ZA serveşte ca adaptor între Cel de Sus şi cel de jos.

Cel de Sus este Keter. Proprietatea lui de dăruire este Hohma (Înţelepciune). Forma în care El doreşte să dăruiască este Bina. Forma în care El se raportează la cel de jos este Zeir Anpin. Aceasta este o relaţionare multidimensională: Hesed, Gvura, Tiferet, Neţah, Hod, Yesod, Malhut. Cât despre Malhut, aceasta este materia care absoarbe toate formele anterioare deoarece vrea să ştie şi să le construiască în interiorul ei în scopul de a obţine forma fazelor precedente.

Astfel, Malhut pune în aplicare această acţiune interioară. Deci, ea are nevoie să experimenteze toate fazele anterioare , să primească o impresie de la ele, să se conformeze, şi să dezvolte dorinţa de a fi ca ele. De aceea, ca răspuns, ea crează o conexiune identică cu rădăcina devenind rădăcina însăşi.

Creatura nu se poate desfăşura până când toate cele patru faze nu au fost în faţa ei. Şi abea la sfârşit, în faza de dezvoltare Dalet, când eu am amândouă, şi dorinţa şi intenţia (adică totul vine de la mine), de aici înainte putem vorbi de creatură. Până atunci, sunt numai proprietăţi ale Creatorului prin care El construieşte creaţia.

Din partea a treia a Lecţiei zilnice de Cabala 5/26/2011 „Talmud Eser Sfirot”

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul anterior: