“Dacă o fată fecioară este logodită”

Tora, Deuteronomul: 22:23 – 22:24: Dacă o fată fecioară este logodită, iar un bărbat o întâlnește în cetate și se culcă cu ea, să îi aduceți împreună la porțile cetății și să-i ucideți cu pietre pe amândoi: pe fată s-o condamnați pentru că nu a strigăt în cetate, iar pe bărbat fiindcă a necinstit-o pe soția semenului său. Să nimiciți astfel răul din mijlocul vostru.

Acesta este un exemplu al modului în care acțiunile omului nu corespund cu intenția și dorința lui. Ele nu se potrivesc între ele și, prin urmare, corecția se poate face numai prin renunțare. Asemenea dorințe moarte nu au continuitate în spiritualitate și, prin urmare, aceste dorințe trebuie să “moară”. Moartea, de regulă, se petrece prin aruncarea cu pietre, deoarece dorințele cad în Lev HaEven (inimă de piatră).

Întrebare: Ce înseamnă că intenția decide să se conecteze cu o asemenea dorință?

Răspuns: Unui om i se pare că dacă lucrează cu această dorință, el va putea să se apropie puțin de Creator. Crede că poate face această acțiune, însă, de fapt, el nu poate.

De exemplu, primește o oportunitate să facă aceeași acțiune, iar el vrea să o facă de dragul dăruirii, de dragul continuării avansării spre iubirea pentru Creator, în extinderea vasului său spiritual, însă se pare că acest lucru este greșit.

În lumea noastră asta se exprimă într-o așa imagine carnală, însă, în lumea spirituală, totul se petrece într-un mod complet diferit.

Este scris: aruncați cu pietre în fată și în bărbat. Deoarece amândoi se află sub o influență exterioară, nu este doar responsabilitatea lui, ci și a ei pentru evenimentul care se petrece. Adică dorința ce se află printre alte dorințe trebuie, de asemenea, să se corecteze.

Asta este despre ZON a lumii Atzilut, Zeir Anpin și Malchut care se conectează împreună și, prin urmare, aici sunt posibile și rezistență și înțelegere. Cetatea în care se conectează înseamnă lumea Atzilut.

Aici sunt foarte multe subtilități. Întâi, totul se petrece deasupra Parsa, care este reprezentată prin zidul cetății care o înconjoară. Simbolizează influența societății înconjurătoare, de care aparțin fata, părinții ei și acest bărbat. Astfel nu se ia în considerare o corecție personală, ci una publică. Prin urmare, ei merită o pedeapsă mai aspră.

În Tora sunt foarte multe condiții asemănătoare, iar asta este natural, deoarece este vorba de corecția intențiilor noastre. Dorințele rămân la fel.

Singura noastră dorință este divizată în 613 părți. Fiecare din aceste 613 dorințe private are propria intenție egoistă, care trebuie să fie corectată spre una altruistă, de dragul altora și prin ceilalți, pentru Creator. Acest lucru, în principiu, este munca noastră spirituală. Tora vorbește numai despre asta și de nimic altceva.

Un bărbat simbolizează intenția, iar femeia – dorința. Combinația corectă dintre părțile bărbătești și femeiești, cu acțiunea corectă de dăruire, duce la naștearea următorului nivel spiritual.

Din emisiunea de pe KabTV “Secretele Cartii Eterne” 10/5/16

Discussion | Share Feedback | Ask a question




"Kabbalah" Comentarii RSS Feed