Despre Atingerea permanentă și temporară

Baal HaSulam ne spune în Introducere la Cartea Zohar cum sufletul unei persoane crește și cum atinge Partzuful spiritual, când urcă pe scara spirituală de la un nivel la altul.

Dorința noastră de a primi este revelată în forma sa spartă și legată de nivelurile de spargere. În primul rând aceste niveluri sunt mari, generale, simple și ușoare. La urma urmei, toată corecția este plină de nivele simple care duc spre nivele mai complicate și primii pași ne ajută să avansăm către pașii mai dificili de mai târziu.

Acesta este motivul pentru care începem cu nivelul rădăcină a vaselor sparte, de la nivel zero Aviut (grosime), către nivelul superior al naturii noastre. Când ne corectăm, mergem mai departe, mai adânc, la al doilea nivel și corectăm nivelul vegetativ în noi. Apoi urmează nivelul animal în conformitate cu același principiu, și în final vom corecta nivelul vorbitor în noi. Acesta este modul în care avansăm atât individual cât și în general.

Baal HaSulam, „Introducere la Cartea Zohar,” articolul 52: „După ce a purificat în permanență partea vegetativă a voinței sale de a primi, el se ridică în permanență în lumea Yetzira, unde a atinge gradul permanent Ruach. Acolo el poate atinge, de asemenea, Luminile de Neshama și Haya de la Sfirot Bina și Hochma, care sunt acolo, care sunt considerate Neshama și Haya de Ruach, chiar înainte ca el să fie în acord cu purificarea permanentă a părților animată și vorbitoare.”

Vom atinge permanent ce este tipic fiecărei lumii, în timp ce atingem temporar ceea ce aparține lumi superioare ca un plus.

Prin urmare, primirea Luminii de Nefesh Ruach, a lumii Yetzira, permanent este însoțită de realizări temporare suplimentare ale luminii superioare a Haya și Yehida pentru că fiecare parte spirituală cuprinde toate celelalte părți în interiorul ei.

În mod similar, în lumea Beria, în plus față de lumina Nefesh și Ruach, în final, atingem Lumina Neshama, și Lumina Haya și Yechida rămân un plus temporar.

Întrebare: Eu nu înțeleg ce înseamnă o realizare permanentă sau o realizare temporară.

Răspuns: Permanent înseamnă că nu-mi pierd nivelul meu actual pentru că eu sunt deja în el. L-am corectat, iar acum este al meu.

Pe ansamblu, corecțiile spirituale sunt cumulative. Fiecare stare pe care am corectat-o include Sfirot care operează de jos în sus, și pe care îi atingem permanent. Dar există Sfirot pe care le atingem temporar. Am corectat permanent tot, ce este de mai jos, dar fiecare nivel include toate vasele KHB ZON și toate luminile de NRNHY. Am corectat o parte din ele temporar, numai în cadrul nivelului actual.

Întrebare: Cum pot corecta ceva permanent dacă am intrat în starea de Ibur (concepție) de fiecare dată și descopăr o creștere a stărilor interne?

Răspuns: Ibur este construirea vaselor spirituale în credința deasupra rațiunii, în permanență înseamnă altceva.

Dacă am ajunge la nivelul de „profesor”, de exemplu, dar, ca Steven Hawking, am descoperi o greșeală în percepția mea anterioară, aceasta înseamnă că am pierdut toate cunoștințele anterioare ? Nu, acum pur și simplu descopăr o Aviut mai mare în dorințele mele, care este de fapt o ascensiune. Acesta este, de fapt un nivel ridicat al profesoratului și o mare bază științifică care îmi permite să experimentez o astfel de coborâre amețitoare și prăbușirea tuturor teoriilor mele anterioare.

Deși aceasta mă lasă într-un deficit mare, este pe partea de sus a tuturor „pro” anterioare care nu au dispărut. Mai târziu mă voi ridica de la cădere la un nivel chiar mai mare.

Aici întrebarea privind constanța rămâne și vom reveni la ea.

Din partea a 4a a Lectiei Zilnice de Cabala 2/18/14, scrisa de Baal HaSulam

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul următor: