Fiți atenți la filosofii atotcunoscători

Baal HaSulam, ”Înțelepciunea Cabala și Filosofia”: Filosofiei îi place să se ocupe de Esența Lui și să demonstreze ce reguli nu sunt valabile pentru El. Totuși, Cabala nu are nimic de-a face cu ea, pentru că întrebarea este cum ar putea fi definit ceva ce nu poate fi atins și perceput?

Cabaliștii vorbesc mult despre iluminarea Lui în realitate, adică toate acele iluminări pe care ei le-au atins cu adevărat, la fel de valid ca ceva care poate fi tangibil.

Cabaliștii ajung la o Lumină abstractă atunci când este îmbrăcată în vase și se transformă dintr-o formă teoretică într-o structură tangibilă prin manifestarea ei în noi ca diferite caracteristici ale noastre.

Se spune că nu definim cu ajutorul unui nume sau al unui cuvânt ceva la care nu ajungem. La tot ceea ce ajungem, ajungem prin analiza acelui lucru în vasele noastre de primire. Ele sunt ochii noștri, vederea noastră, canalul prin care percepem lumea. Numai cu condiția să cunoaștem un anumit fenomen, îl putem explora până la nivelul imersiunii în el. Astfel, avansăm. Există un principiu fix: Te cunoaștem după faptele Tale. De aceea ne bazăm mereu pe percepția noastră din interiorul vaselor, al dorințelor. Reacțiile noastre interioare față de acestea reprezintă de fapt Lumina.

În mod asemănător, recunoaștem electricitatea nu prin esența ei, ci după efectele ei. Ceva curge prin cabluri și generează diverse fenomene. Tot ceea ce vedem sunt efecte. Baal HaSulam scrie despre asta în articolul Esența Înțelepciunii Cabala. Lucrurile autentice se găsesc chiar în realitatea materială care se înfățișează ochilor noștri, deși noi nu avem nici percepția nici imaginea esenței lor. Astfel de lucruri sunt electricitatea și magnetul, numite fluidum. Cu toate acestea, cine poate spune că aceste nume nu sunt reale, când noi cunoaștem acțiunile lor? Nu putem fi mai indiferenți față de faptul că nu avem percepția esenței subiectului însuși, adică al electricității în sine.

Întotdeauna explorăm consecințele diferitelor categorii esențiale, mai degrabă decât să avem de-a face cu categoriile însele. Nu am nici cea mai mică idee despre ce este de fapt subiectul la care mă uit, dar știu cum acționează.

Tot ceea ce fac este să-mi verific senzațiile și reacțiile: ceva îmi pare negru, alte lucruri par solide, unele sunt lungi, iar pe unele pot să le gust și să le miros. Realitatea este compusă din reacțiile mele interioare la impactul din exterior, mai mult decât din factorii care îl provoacă. De aceea, fenomenele pe care le diferențiem sunt de fapt efectele pe care externalitatea le provoacă în noi.

De ce filosofii refuză să accepte acest lucru? Răspunsul este că admițând ar fi obligați să devină cabaliști și să studieze Înțelepciunea Cabala pentru a explora spiritualitatea. Bunul simț arată că ei nu știu și nu înțeleg nimic și nu au nimic de spus. Într-adevăr, ce poate spune cineva care nu trăiește în spiritualitate și nici nu O simte în vasele sale, în dorințele sale?

Nu trebuie să abordăm Cabala cu o minte umană obișnuită; nu ne aflăm încă în dimensiunea descrisă de Cabala. Putem fantasma despre ce se află în interiorul Pământului și putem să ne imaginăm viața pe alte planete din moment ce aceste lucruri se leagă într-un fel de senzațiile noastre. Totuși, ele nu au nimic în comun cu spiritualitatea. Mai mult, nu avem nicio legătură cu domeniul spiritual: Realitatea noastră materială așa cum o vedem este desprinsă complet de imaginea care este creată în mintea noastră. Cum putem avea o părere despre ceva cu care nu avem niciun fel de contact?

Acesta este unul dintre motivele pentru care Înțelepciunea Cabala a fost ascunsă umanității de-a lungul mileniilor. Cabaliștilor le era teamă de nesăbuiți care aveau doar tendința de a filosofa pe subiecte care sunt legate de Cabala.

Acest lucru se aplică și filosofilor care au apreciat Cabala, ca Reichlin, Geothe, Pico Della Mirandola și alții. Nici măcar aceștia nu au înțeles ceva din marea înțelepciune și nici nu au fost în stare să conștientizeze că cunoașterea generală universală care este dincolo de disciplinele tradiționale își are originea în Cabala. Ceea ce susțineau ei nu este altceva decât filosofare. Unii filosofi abordează Cabala dintr-un unghi de analiză critică care se bazează pe o abordare subiectivă, alții îi recunosc importanța, deși nici unii nici alții nu o înțeleg. Poziției lor le lipsește raționalismul de care este nevoie foarte mult. Fără îndoială, adevărul va fi revelat curând; suntem foarte aproape de acest lucru.

 

 

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed