Istoria omenirii – o privire în interior, partea 5

După căderea celui de-al doilea Templu, poporul lui Israel a plecat în exil, adică complet deconectat de spiritualitate. Acest lucru s-a întâmplat  treptat, deoarece lumina a estompat nivel după nivel, Yechida, Chaya, Neshama, Ruach și Nefesh.

Prin urmare, în generații de câteva sute de ani după distrugerea Templului, existau cabalisti, care erau în lumina sa. Spiritul Templului era încă în viață în oameni, deoarece Lumina nu i-a părăsit imediat și le-a dat un sentiment de apartenență la spiritualitate.

Cu toate acestea, în cele din urmă acest spirit a dispărut complet și a rămas doar în oamenii rari. Astfel de cabaliști alesi au existat în fiecare generație, până în timpul lui ARI, marele cabalist, care a primit toată metoda Cabalei si a transmis-o ucenicului său Rav Chaim Vital. ARI a fost unic, pentru că sufletul său a venit dintr-un loc special, dintr-un punct general al sufletelor, care este numit Mashiach Ben Yosef.

Mashiach Ben Yosef nu este o persoană, ci un concept. Există mai multe suflete care apartin Mashiach Ben Yosef și, de asemenea, câteva suflete, care sunt numite sau vor fi numite Mashiach Ben David. Trebuie să il percepem ca pe un concept spiritual și să nu-l legam de o anumită persoană în această lume.

Privind la istoria omenirii, este greu pentru mine să văd o formă exterioară în spatele celei interne, care este mult mai aproape și mai clara pentru mine. Este clar ca forțele acționează în interior și consecințele vor urma cu siguranță. Nu pot privi păpușile care se transformă pe scena istorică.

De îndată ce-mi vor distrage atenția, voi devia departe de esența interioară a imaginii și ma voi concentra pe forma exterioară. Apoi as ajunge imediat în dorințele egoiste și calculele oamenilor care nu înțeleg ce se întâmplă cu ei.

Istoria este un concept foarte subiectiv. Dacă ne comparăm cărțile de istorie tipărite în Rusia, SUA, Israel, Germania, vom vedea că fiecare dintre ele descrie aceleași evenimente în moduri foarte diferite, exact opuse unul de altul.

Așa că am prefera să rămânem la forța care învârte toate aceste păpuși și creează istorie în loc să ne concentram asupra consecințelor manifestării sale în lumea noastră și pe modul în care noi le explicăm în egoismul nostru, bazat pe emoțiile și stereotipurile noastre.

De asemenea, geografia nu există pentru că Egiptul, țara lui Israel, deșertul și muntele Sinai din povestea mea sunt concepte spirituale, diferite grade ale scării forțelor spirituale. Ar trebui să trecem la o astfel de viziune a istoriei și geografiei, în scopul de a judeca aceste științe în mod corespunzător, în mod obiectiv și să nu greșim. Acest lucru elimina imediat toate disputele dintre istorici și filosofi.

Din prima parte a Lecției zilnice de Cabala 8/12/16, Scrierile lui Rabash

 

Discussion | Share Feedback | Ask a question




"Kabbalah" Comentarii RSS Feed