Nu există privilegii în munca spirituală

Tora, Deuteronomul 12:8-9: Să nu faceţi aşa cum facem noi acum aici, adică ceea ce i se pare fiecăruia că este bine; Căci noi acum n-am intrat în locul odihnei şi în moştenirea pe care ji-o dă Domnul Dumnezeul tău;

Cineva care, în cursul dezvoltarii sale, rătăceste prin deșert timp de patruzeci de ani, intră în munca corectă cu dorința lui, ceea ce se numește „intră în țara lui Israel” și reamenajeaza acest teren („Aretz” din cuvântul „Ratzon„, dorinta ) pentru daruire si iubire, servind Creatorul. In cele din urmă, începe să înțeleagă greșelile și neînțelegerile sale anterioare.

El își dă seama cum a fost condus de sus. Creatorul, intenționat, i-a cauzat greșeli și neînțelegeri, astfel încât el să vadă prin intermediul acestora toate problemele și acțiunile adecvate. Este imposibil să descoperi ceva, dacă nu faci greșeli înainte de aceasta. La urma urmei, pentru a se ajunge la înțelegerea corectă a unor fenomene, este necesar să le cunosc din ambele părți: corect și greșit.

Întrebare: Deci, înseamnă că ceea ce mi se pare acum corect este greșit?

Răspuns: Noi oferim unei persoane doar metoda de corecție, dar nu ne angajam in ce priveste ceea prin ce trece și  modul în care o face.

Nimeni nu are dreptul de a interfera cu problemele interne, corectiile, sentimentele și mișcările unei persoane, nimeni, nici măcar profesorul, să nu mai vorbim de un student, în ceea ce privește un alt student! Te uiti din lateral, observi toate acestea, înțelegi că numai în acest fel el se poate dezvolta și nu in alt mod și astepti zece ani, douăzeci de ani sau treizeci de ani.

Desigur, schimbările se întâmplă într-o persoană in fiecare moment, dar nu poti intra și să propui, „Lasă-mă să fac sau lasă-mă să termin pentru tine”.

Există mai multe tipuri de sprijin și de ajutor din partea profesorului de care studentul nu știe, deoarece acestea nu sunt efectuate în mod explicit. Dimpotrivă, studentului, i se pare că a fost abandonat, profesorul nu-i acordă atenție și așa mai departe.

A fost chiar și mai rău pentru mine. Am suferit, am fost îngrijorat, am fost stresat și nu am putut face nimic, iar Rabash a râs în fața mea.

Întrebare: Cu toate acestea, ai fost foarte aproape.

Răspuns: Asta nu înseamnă nimic. Lucrarea spirituală rămâne munca spirituală. Nu există privilegii sau acțiuni ale profesorului, în scopul de a ajuta pe elev. În caz contrar, studentul nu se va transforma. El trebuie să fie independent în toate dorințele și calitățile și să le folosească în mod corect, sută la sută, pentru daruire.

Dar toate acestea depind de devotamentul studentului catre profesor, de grup și de scop. Prin intermediul lor, el ajunge la devotamentul față de Creator.

Din KabTV  „Secretele din Cartea Eterna” 6/30/16

 

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul următor: