Pot evreii să fie antisemiți? (Quora)

Michael Laitman în Quora: „Pot evreii să fie antisemiți?”

 Nu numai că evreii pot fi antisemiți, dar pot fi cel mai mare și mai sever tip de antisemiți.

De ce?

Se datorează faptului că noi, evreii avem un punct care ne conectează la starea corectată și unificată a umanității – „iubește aproapele ca pe tine însuți” – pe care l-am descoperit cândva, cu aproximativ 3.800 de ani în urmă, sub îndrumarea lui Avraam. Împreună cu acel punct, suntem implicați și în găzduirea dorinței egoiste sparte, care se opune punctului unificării, depărtându-ne unul de celălalt.

Fiecare evreu se încadrează în această dualitate: o dorință egoistă de a primi, care caută un beneficiu personal în detrimentul altora, însoțită de punctul altruist al unificării, care este atașat de culmea dezvoltării stării umanității unite.

Cine se simte mai aproape de punctul central al unificării, este atras să se dezvolte diferit de cei care sunt aruncați în cursa de șobolani a maselor, fiind atras spre o legătură pozitivă în societate. Cine se opune unei astfel de dezvoltări, lăsând egoismul să-i determine obiectivele și plăcerile în viață și este împotriva unificării, este în definirea sa mai profundă, un antisemit.

Cu toate acestea, dacă anumite persoane sunt sau nu antisemite nu este problema principală. Mai degrabă, trebuie să înțelegem cum ies la suprafață astfel de înclinații ca parte a unui fenomen natural, de unde își au originea și cum se manifestă sentimentele noastre prin interacțiunea dintre aceste forțe interioare.

Dacă conștientizarea cauzei reale a urii de sine evreiești ar apare din ce în ce mai mult printre oameni, atunci am putea influența oarecum echilibrul umanității cu natura. Umanitatea ar putea atunci să înțeleagă mai bine prin ce trece.

Pe scurt, evreii sunt cei mai mari antisemiți tocmai pentru că găzduiesc cele două puncte extreme de unitate și de anti-unitate.

Iar aceste două puncte schimbă permanent relațiile. Ele există, de fapt, în fiecare persoană și le vedem în fiecare națiune și în fiecare etapă de dezvoltare.

Însă, datorită descoperirii cândva a unității, deasupra marilor diferențe dintre oamenii din Babilonul antic, evreii au o diferențiere mult mai proeminentă între aceste două puncte: pe de o parte, accesul la aceeași metodă pe care o folosea Avraam pentru a uni oamenii peste diferențele lor și, pe de altă parte, un ego mai umflat, care rezistă unei asemenea unități și îi face pe evrei, în comparație cu alte națiuni, să aibă un succes disproporționat în eforturile egoiste.

Prin urmare, cu cât umanitatea se dezvoltă mai mult, cu atât națiunile lumii simt ura față de evrei. Și asta se datorează faptului că antisemitismul este un răspuns natural al creșterii ego-ului, care urăște punctul opus lui, adică o dorință care vrea să permită ego-ului să se conecteze pozitiv cu ceilalți.

Oamenii din zone nedezvoltate, cum ar fi popoarele tribale, nu au o asemenea atitudine față de evrei. Cu cât oamenii se dezvoltă mai mult într-o civilizație cu concurență egoistă și individualism materialist, cu atât atitudinea lor față de evrei se dezvoltă. Dintr-o dată, oamenii care întâmpină din ce în ce mai multe probleme în încercarea de a-și croi drum în lumea modernă, civilizată, încep să simtă că le displac evreii. Se datorează creșterii egoismului și tensiunii ulterioare dintre ego și punctul cel mai profund din interiorul persoanei care tânjește la o legătură pozitivă cu ceilalți.

Vom ajunge într-o stare în care întreaga lume își va dezvălui atitudinea negativă față de evrei.

Astfel, totul depinde de cât de curând și în ce măsură noi, evreii vom începe să ne exercităm potențialul: să realizăm metoda de a ne uni („iubește-ți aproapele ca pe tine însuți”) deasupra diviziunilor („dragostea va acoperi toate fărădelegile”), prin care putem deveni un canal de răspândire a unității în umanitate („o lumină pentru națiuni”).

Atunci când o astfel de transformare va avea loc, atitudinea crescândă de ură față de evrei se va transforma în forma sa pozitivă: o atitudine de susținere, de respect și chiar de iubire față de un popor care aduce în lume o nouă senzație de fericire și unire.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul precedent: