Secretele Guvernarii Superioare “Unul in interiorul celuilalt”

Baal HaSulam, “Bazele intentiei, capitolul 59: ….Malhut a Primei Restrictii este ascunsa in “capul de neatins” (RADLA) de catre secretul “bazei de piatra” pe care constructorii au neglijat-o. Si acolo se afla secretul celor trei capete despre care vorbeste Cartea Zohar, fiindca primul, cap RADLA, este corectat ca ”unul de deasupra celuilalt” in timp ce capul de Arih Anpin este corectat ca “unul din interiorul celuilalt”.

Este un cap al Parţuf-ului spiritual (Roş) care respinge Lumina si de aceea este numit “unul de deasupra celuilalt”, si este de asemenea un cap care accepta lumina si o trimite in jos ca “unul in interiorul celuilalt. Aceste doua capete stau in capul Lumii de Aţilut si sunt mereu in echilibru reciproc fiecare in functie de munca lui. Acesta stabileste radacina Guvernarii Superioare si care vine de acolo spre noi.

El spune despre Malhut, “Unul de deasupra celuilalt”, ca aceasta este separata de Lumea de Aţilut si noi nu mai stim ce se intampla acolo. Noi nu intelegem Prima Restricţie (Ţimţum Alef) deoarece este intr-o sfera complet diferita.

Este asemanator urechii mele care este capabila sa perceapa sunete numai pana la frecventa de 20 de kilohertzi; nu pot auzi nimic peste aceasta frecvenţa. Prima Restricţie lucreaza la „gigahertzi” asa de sus, la un nivel atat de indepartat, ca nici macar nu suspectez existenta ei. Aceasta imi este necunoscuta si neclara.

Niste calitati atat de fine ale dorintei de placere si ale dorintei de influenta exista aici, niste judecati atat de fine, incat noi nici nu le putem atinge. Nu suntem atat de rafinati si de sensibili pentru asta. Acest lucru este numit ”unul deasupra celuilalt”.

Aici este o ordine inversa a Luminilor si a Kelim-urilor, adica, dorintei de Malhut îi lipseste  Lumina de Keter, Yehida. Ea se intoarce fiindca Lumina de Hohma urca in vasul lui Keter, Lumina de Bina in vasul de Hohma si tot asa pana cand Lumina destinata lui Malhut intra in vasul lui Yesod. Acesta este inceputul lipsei de corespondenta intre Lumini si dorinte unde toate Luminile nu se afla la locul lor.

Si Arih Anpin este corectat ca „unul in interiorul celuilalt” adica Lumina de Hohma umple dorinta lui Keter. De aceea dorinta lui Keter resimte o lipsa, un sentiment de neumplere de catre Lumina fiindca Lumina nu este la un nivel de mai jos, Lumina de Hohma.

In concluzie, trebuie sa intelegem ca numai Lumina care poate intra in dorinta lui Keter este una destinata acesteia. Eu nu pot auzi cu ochii si nici vedea cu urechile! Noi vorbim numai si numai despre gradul Luminii care umple dorinta, iar gradul Luminii in dorinta lui Keter este acum simtit ca si cum ar fi Lumina de Hohma in loc de cea de Keter.

Din a treia parte a Lectiei zilnice de Cabala 11/18/10 “Beit Şar HaCavanot”

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed