“Simhat Torah: Motiv de bucurie descătuşată” (Linkedin)

Noul meu articol pe LinkedinSimhat Torah: Motiv de bucurie descătuşată

Recenta intenție eșuată a parlamentarilor progresiști ai S.U.A de a reduce ajutorul de apărare acordat Israelului și viitoarea comemorare a ONU a celei de-a 20-a aniversări a Conferinței antisemite de la Durban subliniază încă o dată că Israelul și evreii sunt selectați pentru critici în întreaga lume.

Atenția globală pe care o primim, deși este negativă, este ocazia noastră de a fi „o lumină pentru națiuni”. Prin urmare, celebrarea Simhat Torah (Bucuria Torei) în acest an are o semnificație specială. Este o fereastră de oportunitate pentru a arăta lumii o cale spre lumina pe care strămoșii noștri au descoperit-o cu multe secole în urmă; calea pe care au intenționat să o împărtășească lumii.

Trebuie doar să practicăm această metodă simplă de unitate între noi. Exemplul nostru este tot de ceea ce are lumea nevoie pentru a-și da seama că există o alternativă la ură și conflict și că poporul Israel conduce calea spre aceasta.

Înaltele Zile Sfinte reprezintă procesul de transformare de la ființa noastră de la primitori la dăruitori. Ca o concluzie a sa, în ziua Simhat Tora, sărbătorim succesul acestei schimbări predestinate. Această sărbătoare ne permite să reflectăm cu toții asupra tipului de indivizi care suntem și asupra societății care am devenit. Chiar dacă constatăm că nu suntem atât de puri pe cât am vrea să fim, există motive pentru bucurie, deoarece recunoașterea adevărului este primul pas către schimbare.

„Tora” provine din cuvântul ebraic pentru „instrucțiune” („Hora’a”). Este scris: „Am creat înclinația rea, am creat Tora drept condiment”. Tora este lumina care corectează dorința, adică forța pozitivă a naturii care ne conectează deasupra egoismului nostru. Simhat Torah reprezintă corectarea finală a acestei dorințe, în care ne conectăm fără limite unul cu celălalt și cu natura. Această corectare completă este cauza bucuriei (Simha).

Cartea Zohar (Teruma) scrie că „Tora este lumină și cine se angajează în Tora este răsplătit cu lumina”. Lumina despre care vorbește Zohar-ul este o forță creatoare care generează tot ceea ce există. Similar cu Zoharul, ARI scrie în Arborele vieții: „Știți că, înainte ca emanațiile să fie emanate și creaturile să fie create, lumina simplă superioară umpluse întreaga realitate”. Această lumină, continuă ARI, „a emanat, a creat, s-a format și a făcut toate lumile”.

Lumina funcționează după un principiu foarte simplu: dăruirea. Această calitate a dăruirii a creat tot ce ne înconjoară, întregul univers cu noi înăuntru. Când studiem universul – galaxiile, planetele, plantele, animalele și chiar pe noi înșine – studiem de fapt manifestările acestei lumini.

Simhat Torah sărbătorește fericirea celui care reușește să dobândească calitatea Torei (lumină): bunăvoință completă și absolută. „Înclinaţia inimii omului este rea din tinerețe” și „orice înclinație a gândurilor inimii [omului] a fost numai rea”, ne spune Tora în Geneza.

Când ne naștem, suntem complet opuși față de dăruire, de lumină. Cei mai mulți dintre noi suntem mulțumiți și chiar nu știm despre natura noastră egocentrică. Dar când această natură devine dăunătoare pentru noi și pentru ceilalți, ne obligă să căutăm alte alternative. Aceasta este situația din lumea noastră de astăzi.

În ciuda dificultății aparente, există o cale pavată și dovedită de a realiza transformarea pe care trebuie să o întreprindem. Nu poți dărui în modul necesar când ești singur, ai nevoie de oameni cu aceeași idee, cu care poți „exersa” dăruirea. Printr-o astfel de practică împreună, creați o societate durabilă și prosperă a dăruitorilor care au dobândit calitatea de bunăvoință a luminii.

Necesitatea de a deveni dăruitori, de a înființa o societate înfloritoare este imboldul care stă la baza accentului evreiesc vechi pus pe iubirea de ceilalți. „Iubiți-vă aproapele ca pe voi înșivă”, „ca un singur om cu o singură inimă” și „ceea ce urâți, nu faceți altora” nu au fost concepute ca principii morale, ci ca instrumente practice pentru a crea o societate ai cărei membri au dobândit calitatea de a dărui, sau altfel spus, o societate care se bucură de Tora.

Ne supunem constant naturii noastre înnăscute iar ura reciprocă izbucnește. Cu toate acestea, deși s-ar putea să nu fim conștienți de asta, avem remediul pentru situația noastră dificilă: practicarea doar a dăruirii mai presus de egoismul nostru și, prin urmare, vindecarea lui. Cartea Maor VaShemesh afirma acum două sute de ani că „Lucrul de care depinde totul este iubirea și frăția dintre fiii lui Israel, pentru că atunci când există pace, iubire, frăție și prietenie între ei, ei pot primi Tora”.

Atunci bucuria vine într-adevăr, așa cum este scris: „Bucuria este o reflectare a faptelor bune”. Faptele bune sunt faptele de dăruire.

Acest lucru se datorează faptului că Tora este forța care este gata să corecteze ura și separarea dintre noi și să le transforme în conexiune și iubire, care este descoperirea numită „Simhah” (fericirea). Cu aceasta, o persoană simte în sine toată întinderea vastă din jurul său și câștigă o viață eternă, întreagă și fericită.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed