Sucot: În cea de-a cincisprezecea zi din luna a șaptea

Din Tora, „Leviticul,” 23:39: În ziua a cincisprezecea din luna a șaptea însă, când veți aduna roadele pământului, trebuie să sărbătoriți festivalul Domnului timp de șapte zile; prima zi va fi una de odihnă și cea de-a opta zi va fi una de odihnă.

În ziua a zecea din luna a șaptea sărbătorim Yom Kippur iar sărbătoarea de Sucot începe cinci zile mai târziu.

„Leviticul,” 23:40 – 23:42: Și în prima zi, trebuie să vă luați fiecare un fruct al unui pom frumos și bun (etrog), ramuri de curmal, ramuri de arbore cu frunze late și de salcie de râu și să vă veseliți timp de șapte zile în fața Domnului Dumnezeul vostru. Și veți sărbători acest festival al Domnului timp de șapte zile pe an. (Aceasta este) o lege veșnică a neamului vostru (ca) să sărbătoriți în luna a șaptea. Timp de șapte zile să locuiți în corturi. Fiecare locuitor dintre israeliți trebuie să trăiască în cort…

Toate plantele specificate în versul de mai sus simbolizează caracteristicile speciale pe care trebuie să și le însușească omul pentru a-și construi Kli-ul spiritual și a-L descoperi pe Creator în ultima zi a sărbătorii de Sucot. Kli-ul spiritual este compus din șapte părți: Hesed, Gevura, Tifferet, Netzach, Hod, Yesod și Malchut. Fiecare dintre ele corespunde unei anumite plante: Hesed, Gevura și Tifferet sunt cele trei ramuri de mirt; Netzach și Hod sunt cele două ramuri de salcie, Yesod este un Lulav (ramură de palmier curmal) iar Malchut este un Etrog (specie de lămâie). Atunci când reunim toate aceste plante, ele întruchipează stările corectate ale celor șapte părți ale sufletului. Așadar le păstrăm pe tot parcursul festivalului într-o Suca, aceasta simbolizând Ohr Makif (Lumina înconjurătoare) care ne corectează.

Cu alte cuvinte, dacă o persoană adună în el toate aceste aceste caracteristici, dacă poate cere corectarea în totalitate a lor și înălța binecuvântări, atunci Ohr Makif dăruiește asupra lui. Desigur că acesta este rezultatul muncii interioare și nu a unei munci fizice. În acest fel, pe parcursul celor șapte zile, șapte Lumini purificate intră în el în ordine, corectându-l și pregătindu-l pentru cea de-a opta zi, când părăsește Suca. Atunci începe sărbătoarea Torei, fericire și bucurie căci sufletul, cu ajutorul Luminii numite „Tora”, își primește în sfârșit starea corectată.

În general, pe parcursul sărbătorilor oamenii îndeplinesc anumite acțiuni mecanice. Toate acestea însă, au profunde semnificații interne iar noi trebuie măcar să încercăm să ne apropiem pe cât posibil de înțelegerea lor.

Toate simptomele externe prezente în lumea noastră sunt rezultatul acțiunilor forței puternice a spiritualității. Oricare om o poate invita în interiorul său și, cu ajutorul acesteia, se poate ridica din lumea noastră la lumea superioară, ca și cum s-ar afla pe o platformă urcătoare. Aceasta comandă toate caracteristicile pe care le vedem, auzim și simțim în această lume.

Trăim într-un corp fizic animalic; prin el ne percepem și vedem doar lumea fizică. Cu toate acestea, Tora ne învață cum să ieșim din starea aceasta spre o altă stare care ne încadrează într-o imagine numită Adam (Om) pentru a trăi în interiorul acestuia.

Din programul KabTV „Secretele Cărții eterne” 6/18/15

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul anterior:

Articolul următor: