“Un alt holocaust este inevitabil de această dată în SUA?” (Quora)

Michael Laitman pe Quora: “Un alt holocaust este inevitabil de această dată în SUA?”

Semnele unei situații extrem de periculoase pentru evrei, similare cu vremea holocaustului precedent, sunt cu siguranță vizibile în America, unde un număr istoric foarte mare de atacuri anti-semite violente sunt raportate în fiecare zi. Atacurile intenționate asupra evreilor ,doar pentru că sunt evrei, au devenit foarte periodice în New York. Grupurile care monitorizează crima rasială numesc starea aceasta o “epidemie”.

De fapt, 2019 a fost cel mai prost an pentru înregistrarea incidentelor anti-semite din orașul New York: în jur de 214 de plângeri în comparație cu cele 182 de cazuri din anul anterior, în conformitate cu datele poliției. Acestea însumează cu aproximație jumătate din crimele rasiale raportate în oraș.

“Masacrul care se rostogolește lent” în New York

Într-o scrisoare trimisă recent guvernatorului orașului New York, Andrew Cuomo, patru deputați evrei i-au solicitat să declare stare de urgență pe fondul ofenselor anti-semite, exprimând marea îngrijorare că “nu mai este sigur să fi ortodox ușor identificabil în statul New York. Nu putem face cumpărături, să ne plimbăm pe strada, să ne trimitem copii la scoală sau chiar și să ne rugăm în pace”.

Ei au descris amenințarea împotrivă comunității evreilor americani ca pe un “masacru care se rostogolește lent” și au adăugat, “crimele rasiale anti-semite s-au ridicat la numere înspăimântător de mari pe parcursul utimelor câteva luni … evreii ortodoxi ușor identificabili, din și din jurul zonelor pe care le reprezentăm, au fost țintite cu o violență aspră și ne mai văzută în istoria modernă. Evreii ortodoxi sunt în mod regulat asaltați, amenințați, înjunghiați sau omorați într-un număr crescător.”

Nu pot să privesc nepăsător situația prezentă. În timpul ultimului deceniu am avertizat prin articole din media și cărți despre amenințarea unui holocaust potențial nou pe pământul american în lumina sentimentului anti-evreu în creștere pe multiple fronturi. Numai acum câțiva ani, când am întâlnit conducătorii evrei ca să-mi exprim îngrijorarea, ei au reacționat cu neîncrederea.

Acum perspectiva lor s-a schimbat. Fostul deputat democrat al statului New York, Dov Hikind s-a întrebat “De ce evreii sunt asaltați la fel cum au fost asaltați în Germania dinaintea nazismului?” și a spus “dacă ai fi întrebat evreii acum 20 de ani dacă un holocaust s-ar putea întâmplă în America, ai fi primit un răspuns uniform: ‘este imposibil, nu în America.’ Ei bine, nu mai este cazul acum”.

Recunoașterea mărită a anti-semitismului american este un prim pas pozitiv spre a adresa problema și de a dezgropa soluția ei. Am exprimat acest lucru în noua mea carte “Alegerea Evreiască: Unitate sau anti-semitism” (p. 190), după cum urmează:

“În mod clar, secolul 20 a marcat un nivel nou pentru cruditatea umanității, în special față de evrei. Având experiența holocaustului, nu putem fi siguri că nu se va întâmpla din nou. Dacă s-a întâmplat o dată, se poate întâmpla și a doua oară, sau a treia oară, iar ura globală în creștere față de evrei și față de Statul Israel dovedește că frica unui al doilea holocaust este bine fondată. Acest lucru, din nou, ne reamintește de necesitatea de a ne întoarce la metoda lui Abraham de unire deasupra diferențelor noastre și despre datoria noastră de a da un exemplu pentru lume făcând astfel”.

Așa cum a scris cel mai important Cabalist Rav Yehuda Ashlag la începutul anilor 1950:

“Lumea consideră nazismul în mod eronat o ramură specială a Germaniei. Adevărul este că e o ramură a democrației și a socialismului care au rămas fără … maniere și justiție. Astfel, toate națiunile sunt la fel în acest lucru și nu este nicio speranță că nazismul va pieri odată cu victoria aliaților, căci mâine anglo-saxonii vor adopta nazismul, deoarece și ei trăiesc într-o lume a democraților și a naziștilor.” (Scrierile ultimei generații)

Datoria evreiască pentru a preveni o nouă tragedie

Națiunea noastră evreiască a fost făurită pe ideologia milei și a iubirii frățești, unde străinii au fost de acord să se unească și să se lege ca egali. Am devenit o națiune atunci când am făgăduit să fim “ca un singur om cu o singură inimă”. De atunci, a fost sarcina noastră să menținem această conexiune și să o dăm mai departe și anume să fim o “lumină pentru națiuni”, nu din îndreptățire, ci pentru a-i servi pe alții. Prin urmare, sarcina poporului evreu este să execute și să dea lumii un exemplu de iubire pentru ceilalți.

Pe parcursul timpului am abandonat conexiunea unică pe care am cultivat-o cândva și am devenit centrați pe sine. Dar acum, că globalizarea ne-a făcut interdependenți, umanitatea caută o cale de a trăi împreună în pace, dar nu poate găsi una. Până când evreii nu învață din nou cum să fie la fel de uniți ca înainte, lumii îi lipsește accesul la cunoașterea despre cum să facă asta și va continua să ne învinuie pentru problemele lor. Cererea lor neîmplinită este proiectată neabătut ca anti-semitism, ca o presiune în creștere, până când ne schimbăm cursul acțiunii spre coeziune mai degrabă, decât spre divizare.

Așa că a fi o lumină pentru națiuni este o însărcinare practică: faceți pace între voi, iar lumea va fi de asemenea la pace.

Unitatea pentru bine

Lumea examinează tot timpul ce facem, așa că oricând arătăm lipsa armoniei, ea servește ca un exemplu rău care se reflectă în lume. Dacă ne certăm între noi, noi proiectăm această lipsă de armonie în alte națiuni, iar ei de asemenea încep să se lupte. Însă, adânc în interiorul lor, ei simt că lupta lor este cumva venită de la noi, la fel cum ei se exprimă în formele de ranchiună în creștere față de noi.

Problema noastră este că noi ne unim doar atunci când ne amenință un inamic comun. Dacă am schimba unitatea într-un proces conștient, noi nu am avea nevoie de niciun rezultat întunecat al unui nou holocaust ca să ne direcționeze spre ea. Așadar, timpurile presante pe care le întâmpinăm ne vor cere în mod decisiv să luăm o decizie predestinată. Alegerea noastră evreiască este dacă rămânem divizați și în contradicție și să suferim consecințele sau să inversăm atitudinea noastră reciprocă, să dezvoltăm responsabilitate și grija reciprocă și să o răspândim în lume. Dacă alegem cu înțelepciune pe cea din urmă, o nouă realitate a încrederii, prieteniei și a sprijinului reciproc se va dezvălui în fața noastră în America și în toată lumea.

 

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul precedent: