“Zeci de motive pentru a ne uni” (Linkedin)

Noul meu articol pe LinkedinZeci de motive pentru a ne uni

„Principala apărare împotriva calamității este iubirea și unitatea”, scrie rabinul Kalman Halevi Epstein în cartea Maor VaShemesh. „Când există iubire, unitate și prietenie între ei în Israel, nicio calamitate nu poate veni peste ei. … Chiar dacă se închină idolilor, dar există conexiuni între ei și nu separarea inimilor, ei au pace și liniște și nu au niciun Satan sau răufăcător, deoarece prin această [unitate] toate blestemele și suferința sunt îndepărtate”.

Cartea Zohar, cartea fundamentală în înțelepciunea Cabalei, a fost scrisă în acel spirit, în spiritul iubirii și al unității. În porțiunea Ki Tissa, cartea scrie: „Toți acei prieteni care nu se iubesc pleacă din lume înainte de vremea lor. Toți prietenii din vremea lui Rashbi aveau printre ei iubire de suflet și iubire de spirit. … Rabinul Shimon ar spune: „Toți prietenii care nu se iubesc se îndepărtează de pe calea cea bună”. … Avraam l-a iubit pe Isaac; Isaac îl iubea pe Avraam; și ei erau îmbrățișați. Și amândoi au fost cuprinși de Iacov cu iubire și frăție … Prietenii ar trebui să fie ca ei și să nu-i necinstească, pentru că dacă iubirea este lipsită de ei, ei își vor necinsti valoarea mai sus”.

„Principala apărare împotriva calamității este iubirea și unitatea”, scrie rabinul Kalman Halevi Epstein în cartea Maor VaShemesh. „Când există iubire, unitate și prietenie între ei în Israel, nicio calamitate nu poate veni peste ei. … Chiar dacă se închină idolilor, dar există conexiuni între ei și nu separarea inimilor, ei au pace și liniște și nu au niciun Satan sau răufăcător, deoarece prin această [unitate] toate blestemele și suferința sunt îndepărtate”.

Aseară, o tragedie de proporții istorice a lovit poporul Israel, întrucât zeci de oameni au murit zdrobiți pe locul mormântului rabinului Shimon Bar Yochai (Rashbi), autorul cărții Zohar. Au venit acolo pentru că în această seară, acum nouăsprezece secole, Rashbi și discipolii săi au finalizat scrierea acestei cărți de iubire și unitate. Dar acolo, în loc de iubire și unitate, mii de oameni au fost zdrobiți în alunecare și alte zeci și-au pierdut viața.

Durerea și șocul sunt de nedescris. Este un moment de profundă tristețe pentru întreaga națiune. Dar când ne ridicăm din durere, trebuie să luăm singura acțiune care poate împiedica reapariția unor astfel de tragedii. Trebuie să facem ceea ce înțelepții noștri ne-au sfătuit: să ne unim mai presus de toate diferitele noastre culori, culturi, credințe și opinii.

În Masechet Derech Eretz Zuta (Capitolul 9), scrisă aproximativ în același timp cu Talmudul, este una dintre numeroasele afirmații în acest spirit: „Chiar și atunci când Israelul se închină idolilor și există pace între ei, Domnul spune:„ Nu am nicio dorință să le fac rău. ‘… Dar dacă există dispute, ce se spune despre ei? ‘Inima lor este separată; acum își vor suporta vinovăția’.” În mod similar, rabinul Shmuel Bornstein scrie în cartea Shem MiShmuel (VaYakhel): „Când ei [Israel] sunt ca un singur om cu o singură inimă, sunt ca un zid fortificat împotriva forțelor răului”. Dar poate cele mai potrivite în această zi îndoliată sunt cuvintele Talmudului (Taanit 23a): „Iată ce spun oamenii: „ori prietenie, ori moarte”.”

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed