“Hirtia de Turnesol” a Spiritualitatii

Zohar este scris intr-un asemenea limbaj aparent pamintean, cu un scop, spre deosebire de Studiul celor Zece Sefirot, Copacul Vietii, si “Prefata la Stiinta Cabalei” (Pticha), care sint scrise in limbajul Partzufim si Sefirot. Pentru incepatori este foarte provocator, dar imediat cum persoana se scufunda in „munca pentru Creator”, adica doreste sa vada tot ceea ce descrie Zohar ca transformari in  interiorul sufletului, vede cu claritate ca acest limbaj il ajuta si il obliga sa vizualizeze actiunile si atributele spirituale.

Persoana se examineaza pe sine: „Ma aflu in prezent in spiritualitate sau nu? Vad eu doar proprietati spirituale in loc de fete si evenimente, sau inca „ma aflu” intr-un film corporal ceea ce inseamna ca nu sint cu siguranta in spiritualitate?”

Daca orice cuvint din lumea noastra corporala, evoca imagini pamintene in noi, acesta este un semn ca locuim in dorinta materiala. Daca cuvintele trezesc in noi proprietati si senzatii, inseamna ca in prezent ne aflam in spiritualitate. Foarte simplu, fiecare dintre noi judeca de la nivelul naturii sale corupte sau din starea sa corectata.

De aceea, este o analiza foarte folositoare sa verificam unde ne aflam. Mai mult, cind va aflati in spiritualitate, veti avea dificultati ca sa vorbiti despre notiunile corporale, din moment ce fiecare dintre ele deriva din spiritualitate. Va veti lupta sa intelegeti despre ce vorbeste o alta persoana, deoarece voi veti vedea doar tabloul spiritual.

Ar putea fi multe argumente despre cauza pentru care cabalistii au ales sa scrie Cartea Zohar, in limbajul ramurilor, si toate dintre acestea ar fi corecte.

Din a 2-a parte a Lectiei zilnmice de Cabala 1/3/2011, “Introducere la Cartea Zohar,” Articolul “Yitro (Jethro)”

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul anterior: