Calendarul spiritual

Zohar, Capitolul “Tzav (Porunca),”Nr 56: Exista o scutire de munca sambata si in zilele de sarbatoare pentru fiecare conform cu Behina (puterea de discernamant/esenta) – asemenea boului de la  jug, magarul si povara – intre cei care duc greul imparatiei cerurilor, Tefillin, care este scutita sambata si in zilele de sarbatoare, si povara idolatrizarii.

Zoharul vorbeste despre stari: zilele saptamanii, sarbatori, Shabbat si inceputul de luna (Rosh Hodesh). Acestea sunt Lumini speciale care vin de la GAR al Lumii Atzilut la sufletele din Malchut.

Sufletele sparte urca din lumile BYA (Beria, Yetzira, Assiya) la Malchut al Lumii Atzilut (Malchut de Atzilut) pana la punctul in care se pot conecta cu ea, asta fiind dorinta de a se uni. Malchut de Atzilut se transforma in Zeir Anpin (ZA) de Atzilut, ZA in Abba ve Ima (AVI), AVI in Arich Anpin (AA) si, din AA de Atzilut, Lumina se intoarce la aceleasi suflete care au urcat la Malchut.

Aceasta Lumina care coboara de Sus difera ca putere si intensitate. Exista Lumini cu potenta lui Aleph (prima zi a saptamanii), Bet (a doua zi), Gimmel (a treia zi), Dalet (a patra zi), Hey (a cincea zi), Vav ( sasea zi) si Shabbat (a saptea zi, Sambata). In felul acesta le numim.

Putem de asemenea sa le descriem ca Luminile care aduc dorintei de a se bucura diferite calitati : Hessed, Gevura, Tifferet, Netzah, Hod, Yessod si Malchut (ultima calitate, Shabbat). De aceea exista Lumini care variaza in calitatile pe care le numim zilele saptamanii.

Cand incheiam un grad, apare o Lumina speciala numita Shabbat, iar asta se intampla atunci cand este interzis sa muncim pentru ca suntem incapabili sa muncim cu Malchut, dorinta de a ne bucura. Putem lucra doar cu cea pe care o atribuim dorintei de darui, a sasea calitate care precede Malchut.

De aceea a saptea zi a saptamanii este ziua de odihna, ziua libera. Ce inseamna asta? Nu se lucreaza, dar toata munca precedenta este acumulata si revelata in Malchut.

Apoi, exista perioade de 30 de zile care sunt bazate pe luna, asta fiind atitudinea lui ZA catre Malchut. Exista sarbatori ale Anului Nou, (Rosh Hashanah), Sukkot, Shavuot si altele. Acestea sunt Lumini diferite care vin de la Rosh (capul) AA.

Aici zace intregul program cu care lucram. Toate aceste Lumini sunt numite “trezirea de Sus” (Itaruta de Leila), pentru ca aceste luminiscente nu depind de noi. Aceste Lumini se schimba constant si ne influenteaza, evocand diferite stari.

Cu toate ca spunem ca Lumina Superioara este in  repaos absolut, prin asta sugeram ca nu isi strica programul, cursul, directia. Isi indeplineste functia fie ca vrem fie ca nu. Daca suntem capabili sa atragem in plus luminiscente de la ea, asta este in avantajul nostru. Daca nu, va avea grija de tot, singura.

De aceea este numit repaos absolut si nu inactivitate pentru fiecare moment in care Lumina face o multime de actiuni in care nu avem nici un impact. Totusi, putem evoca o influenta suplimentara asupra noastra.

Din partea a 2a a  Lectiei zilnice de Cabala 11/21/10,e Zohar

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul următor: