Cartea care conectează cerul şi pământul

Întrebare: Ce este atât de special la Tora, dacă şi cartea Zohar este doar comentariu un la aceasta?

Răspuns: Înregistrările pe care Moise le-a făcut pe pergament sunt expresia pământească, prin simboluri materiale, ale acţiunilor spirituale al Luminii asupra dorinţei. Moise a scris tot ce i-a învăţat pe studenţii săi în această carte. De-a lungul a celor 40 de ani de umblat prin deşert, au scris întreaga Tora, parcurgând întreg procesul fizic, spiritual şi înregistrând-ul. Aceasta este întreaga cale din exilul egiptean (pământesc şi spiritual). Toate acestea s-au adeverit în conexiunea dintre rădăcină şi ramură. Moise a exprimat întregul proces în această formă concretă şi simbolică.

Zoharul exprimă acelaşi proces la un alt nivel, într-o formă diferită, deoarece dorinţa generală de a a primi placere, pe care Creatorul a creat-o, a avansat de atunci câţiva paşi, a fost perfecţionată de influenţa luminii. De aceea, această dorinţă, care a trecut prin urcări şi coborâri, distrugerea primului şi celui de-al doilea templu, exilul, iar apoi a ajuns la ultima spargere înaintea ultimului exil, a trebuit să i se dea metoda care este potrivită pentru sfârşitul exilului, pentru timpul nostru.

De aceea a fost scris Zoharul, ai căror autori au fost succesorii multor generaţii de Cabalişti, începând cu Abraham până la distrugerea templului. Rabi Şimon a fost studentul lui Rabi Akiva, care a revelat marea lumină, şi de aceea a avut posibilitatea să exprime aceasta în cartea Zohar.

Tora însăşi este împărţită în două părţi: cea orală şi cea scrisă. Aceasta vine din diferenţa între Zeir Anpin şi Malchut. Zeir Ampin a lumii Atzilut este Tora orală, în timp ce Malchut a lumii Atzilut este “Tora scrisă.”

Tora este revelaţia luminii. Lumina care vine la Malchut, conţine tot ceea ce este necesar pentru a schimba Malchut. Dar această lumină nu s-a realizat în practică, şi de aceea este denumită “Tora orală.” Pentru moment este munca cu ecranele.

Sub influenţa aceleiaşi lumini din Malchut, se petrec schimbări interioare şi sunt imprimate în Malchut, aceasta este denumită “Tora cea scrisă.” Aceasta vorbeşte numai de acţiunea luminii în dorinţă, de la începutul creaţiei şi până la sfârşit. Aceasta este aşa pentru că nu există nimic în afara dorinţei.

Printre aceste dorinţe o parte simt că există de unele singure, separate de toate celelalte. Acestea suntem noi. Aceste dorinţe conţin calităţi ce le pot ajuta pe calea corecţiei. Şi de aceea primim o senzaţie de lipsă, propria noastră lipsă de corectare, realizarea răului. Astfel percepem noi.

Acestea sunt exact dorinţele cărora este nevoie să le fie dată Tora – instrucţiunile ce explică cum pot participa la propria corecţie din propie iniţiativă, cum pot atrage Lumina dorindu-şi să fie corectate mai repede, în locul dorinţei ca Lumina să vină şi să îi scuture..
Din partea 1 a Lecţiei zilnice de Cabala 5/29/11, Shamati

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul următor: