Ce anume Celebram in LaG B’Omer?

In LaG B’Omer comemoram trecerea in nefiinta a marelui Kabalist Rabi Shimon Bar Iohai, autor al Cartii Zohar. El a fost o persoana speciala si revelatia sa semnifica daruirea Torei, stiinta corectarii, intregii lumi.

Omenirea s-a dezvoltat de la o generatie la alta in chinurile nasterii, pana cand a ajuns la Abraham, care a relevat Stiinta Kabalei, deasupra crizei dezvoltate in Anticul Babilon. Apoi natiunea Israel a trait sclavia egipteana si Exodul din aceasta, urmata de construirea Primului si Celui de-al Doilea Templu, precum si alte urcari si coborari. Toate evenimentele oribile care au lovit aceasta natiune si intreaga istorie umana, in general, par a fi un proces nesfarsit.

Cu toate acestea, intreaga cale pe care am strabatut-o pana la sosirea lui Rabi Shimon a fost doar pregatirea noastra pentru corectare. Dupa distrugerea Celui de-al Doilea Templu, natiunea Israel a pierdut in cele din urma senzatia de spiritualitate si a trecut din aceasta, in exil. Dar apoi, am primit acest dar din ceruri, marcat de sosirea unui intelept din vremurile Templului, un Tana-Invatator, intelept, un kabalist de statura uriasa. Sufletul lui special incorporeaza toate sufletele anterioare, unite in interiorul sinelui sau. Acesta a fost motivul pentru care, impreuna cu studentii sai, el a fost capabil sa atinga o extraordinara culme, Corectarea Finala, in generatia sa.

Baal HaSulam scrie ca, niciodata in istorie nu a fost o realizare mai mare, ca cea atinsa in vremurile lui Rashbi (Rabi Shimon Bar Iohai) si generatia sa. Ceva similar se poate intampla din nou, doar la Sfarsitul Corectiei, iar noi, acum stam in picioare, in pragul acesteia.

Zohar este numele Luminii dezvaluite in GAR a lumii Atzilut, in radacina ei, care este un loc special – mintea ascunsa a sistemului Arich Anpin. Rabi Shimon a fost unic prin faptul ca el a fost capabil sa conecteze acest nivel incredibil de ridicat, la lumea noastra. Realizarea lui l-a asezat la nivelul Corectarii Finale, la fel ca inainte de distrugerea Templului, dar, in acelasi timp, el a trait o viata obisnuita, materiala, in timpurile de dupa distrugerea Celui de-al DoileaTemplu. Acestea se intamplau atunci cand natiunea cazuse complet de la nivelul iubirii fratesti, la ura nefondata si aceasta cadere a provocat disparitia completa a senzatiei spirituale.

Deoarece, Rabi Shimon a unit in interiorul sau acesti doi poli, total diferiti, el a fost capabil sa scrie aceasta mare Carte, aceasta insemnand a face o revelatie. Fara ea, nu am avea posibilitatea de a corecta sufletele noastre si de a atrage Lumina care Reformeaza.

Din prelegerea in onoarea  LaG B’Omer 1.05.10

Discussion | Share Feedback | Ask a question




"Kabbalah" Comentarii RSS Feed

Articolul următor: