Ceea ce este cel mai important este găsit la sfârşit

Baal HaSulam , ” Introducere la Cartea Zohar , ” Paragraful 64 : … cu privire la înțelepciunea Torei, este din ce în ce mai dezvăluită în ultimele generații. Este aşa pentru motivul pe care l-am menționat, că măsura generală este completată în mod special de către cei din urmă. Acesta este motivul pentru care Lumini mai complete sunt extinse către ei , deși propria lor esență este mult mai rea.

Acest lucru rezultă din ordinea inversă dintre vase și Lumini. Cu cât mai pure și mai rafinate sunt vasele, cu atât mai puțină Lumină este în ele, chiar dacă aceste vase sunt exprimate și corectate de către vasele care le preced. Și invers, cu atât mai mare și mai profundă este ” grosimea” vaselor , cu atât mai dificil este de a le corecta. În contrast cu aceasta, Luminile din ele sunt mai mari și sunt revelate prin corectarea lor.

Aceste lumini sunt îmbrăcate în mod special în cele mai bune și cele mai rafinate vase, fiindcă Luminile sunt puse în aplicare în ordinea de NRNHY , în timp ce ordinea de corectare a vasului este KHB ZON . Cu alte cuvinte , vasele sunt revelate de la Keter la Malchut, de la cea mai mare la cea mai mică, în timp ce cu Luminile este invers, de la Nefesh la Yechida , de la cea mai mică la cea mai mare. Ele sunt legate între ele printr-o astfel de secvență.

Acest principiu nu este simplu și ne încurcă și este foarte dificil pentru intelegerea noastră a relațiilor reciproce în cadrul sistemului în general, în fiecare lume și între lumi. Uneori, pur și simplu trebuie să acceptăm acest lucru ca pe o regulă generală, ca pe o lege, până când aceasta treptat ” se stabilește ” și este integrată cu noi vase interne. Și numai după ce o persoană simte esența, începe s-o înțeleagă. La început, sentimentul vine în vasele corectate într-o anumită măsură; după care, înțelegerea vine . Deci, intelectul urmează întotdeauna senzația.

Oamenii care nu sunt legaţi de esența interioară a Torei și sunt ghidaţi de intelectul lor extern nu înțeleg acest principiu și , prin urmare, nu văd unicitatea timpului și generației noastre. Ei sunt familiarizați cu procesul de deteriorare generală; dar, împreună cu aceasta, se înlătură de la responsabilitatea de a corecta lumea . Ei presupun : „Dacă ne-am deteriorat atât de mult deja, atunci tot ceea ce ne este lăsat este doar să sperăm în venirea lui Mesia .”

Totuşi, acest lucru nu este corect. Generația noastră este cea mai importantă pentru scopul general. Și chiar dacă suntem îndoiţi sub povara grea a ego-ului nostru, se intenționează că vom lucra asupra lui și nu că vom scăpa de el. Printr-o asemena muncă, atragem Lumini foarte mari de la cele mai înalte sufletele care au început să corecteze umanitatea, iar aceste suflete sunt Adam , Avraam , și așa mai departe . Și vom primi o mică lumină, în funcție de locul nostru în sistemul general, și vom avansa în acest fel până când vom ajunge la toţi cei zece Sfirot ai întregii creații.

Apoi, de fapt , vom ajunge la realizare și vom înțelege ce lucru greu am făcut. Chiar dacă ar fi să facem o greșeală și să fim derutaţi, chiar dacă nu reușim în rezolvare și interpretare, chiar dacă am greșit și a încălcat, aceasta este lipsit de importanță. Altfel, este imposibil. În cele din urmă totul va ajunge la analiza corectă, contul adevărat, și numai atunci , la cel mai înalt nivel , putem evalua corect starea noastră și discerne semnificația sa. Și , în același timp , depinde de noi să continuăm în „credinta deasupra ratiunii „, și să credem în Baal HaSulam , care a scris că primele generații au fost semnificative datorită dorințelor lor rafinate , în timp ce noi sunt semnificativi datorită „grosimii” noastre.
Din a 2-a parte a Lectiei zilnice de Cabala 27/2/14 , Scrierile lui Baal HaSulam

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul anterior:

Articolul următor: