Cele patru colturi ale lumii

Zohar, Capitolul Haiei Sarah (Viata Sarei), paragraful 201: Si praful se va intoarce in pamantul din care a fost si spiritul se va intoarce la Divinitatea care l-a dat. Cand Creatorul l-a creat pe Adam, El a luat pulberea lui din locul Templului si i-a faurit trupul din cele patru directii ale lumii. Si fiecare dintre ele i-a daruit putere. Cu alte cuvinte, El a presarat asupra acestuia spiritul vietii, dupa cum este scris –Si a suflat in narile lui suflarea vietii. Apoi el s-a ridicat si a stiut ca este format din ce este sus si din ce este jos si apoi s-a alaturat Creatorului si a cunoscut intelepciunea superioara (Hochma).

Cele patru spirite ale lumii sunt Hochma, Bina, Tiferet si Malchut. Ele sunt numite cele patru colturi ale lumii si sunt, de asemenea, impartite in linia dreapta si linia stanga: Hochma si Bina; Tiferet este linia de mijloc impreuna cu Iesod la sfarsitul ei, urmata de locul alaturarii cu Malchut. Asa este modul in care totul este impartit in partea dreapta, partea stanga si mijloc si varf si baza. Asa este structura sufletului nostru, in care descoperim realitatea.

Chiar si acum, descoperim realitatea in interiorul sufletului nostru, insa il numim trupul nostru, doar pentru ca acest suflet este mic, necorectat si actioneaza in mod egoist, de dragul de a primi placere pentru sine. Dar, in realitate, el este aceeasi structura, aceeasi dorinta, caci Creatorul a creat o singura dorinta si nu mai multe. Oricum, ne este dezvaluit in mica masura, intr-o forma marunta, necorectata. Ceea ce percepem in interiorul sau este numit aceasta lume. Trebuie sa descoperim aceasta dorinta, sa o crestem, sa o modificam incet,incet si sa o facem la fel ca Lumina. Apoi, in ea, vom percepe sufletul sau viata din lumea viitoare.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul precedent: