Intre Malchut si Bina

Zohar, Capitolul VaYechi (Si Iacob a iesit), paragraful 210: Vino si vezi cat de importante sunt muncile Regelui Sfant. Faptele care sunt facute jos, sunt legate de lucruri inalte sus, in radacinile lor, deoarece tot ceea ce este jos in aceasta lume are propria radacina in lumea superioara. Si atunci cand sunt aduse jos si se lucreaza cu ele, actul de sus se trezeste, corespunzator, in radacinile din lumile superioare.

Sus si jos se refera la Bina si Malchut. Daca credem ca Sus se refera la un anumit loc abstract din spiritualitate,  in timp ce jos ilustreaza un loc in lumea nostra, ne inselam. De fapt, stiinta Cabalei nu vorbeste deloc, despre lumea noastra. Nu se preocupa de omul din lumea noastra si nici de actiunile pe care le face acesta, aici. Stiinta Cabalei se refera numai la actiunile din dorinta pe care le putem face in similaritate cu Forta Superioara, in daruire.

De aceea, munca Creatorului inseamna sa invatam de la El cum face El actiuni si noi sa facem aceleasi actiuni in dorintele noastre. In asta consta munca noastra. Studiem asta si cerem Creatorului abilitatea, taria si un model al felului in care sa o facem (din  NHI [Netzah, Hod, Iesod], AHP [Ozen, Hotem, Peh] al Celui Superior, in cel inferior).

Intreaga noastra munca este conexiunea dintre Malchut si Bina, unde Malchut doreste sa invete calitatile de daruire de la Bina si, ca raspuns primeste puterea si o realizeaza pentru a deveni similar cu Bina. De aceea Malchut este numita lumea inferioara si Bina este Lumea Superioara. Toate actiunile de corectare a Malchut (creatura sau sufletele) sunt facute numai in Lumea Atzilut. Sufletele pe care vrem sa le unim se ridica exact in Malchut a Lumii Atzilut.

De aceea, oriunde vorbeste Zohar-ul despre inferior si Superior se refera la ce are loc intre Malchut si Bina a Lumii Atzilut.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul precedent:

Articolul următor: