Literele sunt Dorinte

“Prefata la Cartea Zohar”, nr. 9: Asa cum e scris in Zohar referitor la a doua restrictie, Zohar-ul nu vorbeste despre lumea Atzilut in si prin sine, deoarece e privita ca fondul alb al cartii. Mai degraba studiaza doar iluminarea ei in cele trei lumi ale BYA, care sunt asemenea cernelii, literelor si schimbarilor lor in carte, pe fundalul Lumii lui Atzilut.

Totul se intampla din dorinta de a te bucura. Toate literele sunt vasele perceptiei (Kelim), diferitele forme ale dorintei de bucurie, aflata sub influenta Luminii.

Asa cum Lumina influenteaza dorinta, ea trece prin toate stadiile dezvoltarii- Shoresh (0), Alef (1), Bet (2), Ghimel (3) si Dalet (4). Rezultatul e Malchut, numit Kli– vasul perceptiei.

Un mod diferit de expresie e existenta Keter-Rosh (cap) si de acolo Taamim (puncte, arome), Nekudot (punctele, semnele de sub litere, adica vocalele), Tagin (diacriticele deasupra literelor) si Otiot (literele) desfasurate dedesubt. Literele sunt ultimele Reshimot (Liste) ale Nekudot (disparitia Luminii).

Oricum, vorbim doar de dorinta; e singurul lucru despre care vorbeste Zohar-ul. Trebuie sa ne acordam tocmai acestei perceptii-si astfel vorbim doar despre dorinta si ceea ce se intampla in ea.

Zohar-ul nu discuta despre cum planifica Lumina actiunile ei, cum coboara la noi, cum ne controleaza si lucreaza “in fundal”. Aceasta nu e grija noastra pentru ca nu intelegem forma abstracta si esenta. Suntem intr-un spatiu numit “dorinta de placere”, aici locuim. E al nostru si noi ai lui.

Acest lucru ar trebui sa ne ajute sa intelegem abordarea corecta a studiului intregii stiinte Kabbalah, inclusiv a Zohar-ului. Kabbalah nu vorbeste niciodata despre altceva decat sufletul.

Singurul lucru discutat in Kabbalah e, cum isi dezvaluie kabalistii dorinta de placere, creata de Creator, numita suflet, precum si ce se intampla in aceasta dorinta. Intregul nostru studiu e facut anume pentru acest scop: dezvaluirea Creatorului in creatie, in suflet.

Insa o persoana care studiaza Tora sau Kabbalah cu alt scop decat revelarea calitatii daruirii din dorinta de placere, nu studiaza de fapt Tora; mai mult, o transforma intr-o “potiune a mortii” si se indeparteaza astfel si mai mult de adevar.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed