Mergand prin Beciul Intunecos cu Lumina unei lumanari

Zohar: Toate caile Creatorului sunt corecte, si caile Lui sunt adevarate. Prin urmare, “doar umbla pe ele” deoarece ele cunosc pe Creator si angajarea in Tora, si orice persoana care se angajeaza in corectari ale Torei cunoaste calea Torei si o urmeaza, si nu rataceste nici la dreapta, nici la stanga. Dar, pasul gresit inseamna faradelege.

Aici nu se vorbeste despre lumea materiala, ci numai despre sufletul unei persoane, daca foloseste toate mijloacele posibile si puterea lui intreaga pentru a incerca sa atraga Lumina Corectarii, in scopul de adeziune cu Creatorul. O persoana care vrea sa mearga pe drumul cel bun, de-a lungul lui, poate, uneori, experimebunanta starea de ‘noapte’ si uneori, starea de ‘zi’.

Acesta este motivul pentru toti “nelegiuitii” (faradelegi), descrise in Tora (Esau, Bilam, Balac, Ahasuerus, Sarpele primordial, Faraon), precum si cei “Drepti” (Abraham, Isac, Iacob, David), care apar intr-o persoana. El poate cadea in starea de intuneric, frica, razboi, probleme, pe urma se trezeste, reuseste si avanseaza. Apoi trece prin acelasi ciclu din nou si din nou. El experimenteaza “pacatele” de mai multe ori pe calea spirituala, pentru ca are dorinta de a descoperi intreaga sa stare necorectata si sa se simta cat de opusa este fata de obiectivul spiritual. Numai dupa aceea poate cunoaste Lumina de care are nevoie pentru a-si corecta dorinta si sa o transforme in daruire.

Noi nu avem niciun alt mijloc prin care sa studiem ce face Creatorul si modul in care actioneaza El este in interiorul nostru; putem face acest lucru doar prin dorinta de a ne bucura, prin intermediul Lipsei, cojile raului care sunt revelate in noi. Putem converti apoi raul in bunatate, cu ajutorul Luminii, in masura in care dobandim cunostinte despre cum sa facem acest lucru. O persoana trebuie sa pacatuiasca mai intai, pentru a intelege ca foloseste dorinta lui pentru a se bucura de dragul raului – fata de toata lumea si impotriva Creatorului. Apoi, vede ca el este plin de egoism si incearca sa treaca peste acesta. In timp ce trece prin aceste stari de “transgresie” si de rectificari ale acestora, el devine “neprihanit”, Drept.  Sa speram ca vom trece peste aceste faradelegi despre care ne vorbeste Tora, in momentul in care aceste stari ne vor fi revelate.

Aceste stari vin la o persoana care este gata sa vada raul din sine, cu conditia sa nu le accepte, ci mai degraba sa le simta si sa le discearna. O lumina speciala straluceste asupra sa, permitandu-i sa discearna intunericul din interiorul sinelui sau. Facand la fel, asa cum in Sarbatoarea de Pesach-Paste, cauta cu lumanarea Hametz-Firimiturile de paine dospita , (pentru a le inlatura). Deci persoana trebuie sa coboare in beci, in locul cel mai intunecos, unde, ajutat de lumina lumanarii, incepe sa verifice daca mai gaseste vreo farama de Hametz, pentru ca alimentele lui sa fie ‘apte’ pentru Pesah.

Numai Kelim-Vasele de daruire sunt bune pentru Pesah, in timp ce toate celelalte sunt interzise. Avem nevoie cel putin de lumina unei mici lumanari, pentru a merge jos in beci si a incepe cautarea, verificarea.

Acesta este modul in care ne pregatim pe noi insine pentru a iesi din Egipt-ul nostru interior.

Prin dezvaluirea si verificarea raului interior, persoana face un pas inainte si iese din exil spre Lumea Superioara.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul anterior: