Toata viata noastra se petrece intre doua Lumini – Hochma si Hasadim

Kabalistii ne spun ca noi existam intr-o starie invariabila, numita “Lumea Infinitatii”. Creatorul doreste sa ne implineasca la infinit, sa ne dea placere infinita si sa ne aduca la a avea o senzatie a Lui. Atunci vom simti armonia perfecta, o lume luminoasa si perfecta, in care suntem plini de Lumina Superioara. In plus, vom intelege si vom simti lumea in intregimea ei.

Noi ne aflam in aceasta stare chiar si acum, dar nu suntem constienti de ea. Asta e singura noastra problema – ca suntem insensibili la ea, deoarece nu avem simtul care sa poata sa simta aceasta realitate.

Eu am un simt, pe care il percep ca fiind corpul meu fizic. Acest corp are cinci simturi proprii: vedere, auz, gust, miros si atingere. Cu ajutorul acestui simt cumulativ numit “corp”, eu ma simt pe mine si lumea.

Pe langa asta, mai exista un corp, numit “corpul sufletului”. Daca il dezvalui, voi descoperi si acolo cinci simturi: Keter, Hochma, Bina, Zeir Anpin si Malchut, care se mai pot numi si “vederea spirituala, auzul, gustul, mirosul si atingerea spirituala”. Prin corpul sufletului, percep realitatea spirituala, pe mine si lumea.

Si atunci, care este problema – de ce ne e asa de greu sa dezvaluim acest simt spiritual si, prin el, sa simtim ca suntem situati in Lumea Infinitatii, ca tot ce e in jurul nostru e plin de Lumina Infinita si ca nu exista viata, moarte sau orice alte limitari? Problema e un singur lucru: lipsa Luminii Hasadim. Singurul mod in care sufletul se poate dezvolta din punctul pe care il avem acum, in care acel punct se extinde si se deschide, este primind Lumina Hasadim – calitatea blandetii (Hesed),a  iubirii si a daruirii, capacitatea de a iesi din noi insine. Suntem situati intr-un ocean de Lumina – Lumina Hochma, Lumina Creatorului, dar vom putea sa o dezvaluim numai daca ne deschidem catre exterior prin intermediul Luminii Hasadim.

Ca urmare, intunericul ce e dezvaluit in noi este presiunea Luminii Hochma in absenta Luminii Hasadim, care vine de la suflet. Sufletul nostru inca nu este capabil sa se deschida si sa dezvaluie Lumina Hochma in Lumina Hasadim – sa vada “zi” in loc de “noapte”.

Noi vedem Lumea Spirituala, viata noastra spirituala in grade mai mari sau mai mici ale Luminii Hasadim. Intregul proces al dezvoltarii si formarii noastre spirituale are loc intre aceste doua Lumini – Hochma si Hasadim, sau intre doua dorinte in care sunt dezvaluite aceste Lumini – dorinta primirii si a daruirii.

Mai exact, exista o singura dorinta, dar o putem implementa in doua moduri diferite: cu intentia „pentru mine” sau cu intentia „pentru altii”. Ca urmare, dezvoltarea Luminii Hasadim, a calitatii daruirii si iubirii, a capacitatii de a iesi din noi insine este acelasi lucru cu dezvaluirea sufletului. Noi dezvaluim Lumea Superioara, Lumea Infinitatii in masura in care dezvoltam Lumina Hasadim, intentia daruirii in interiorul nostru.

Exista cinci niveluri de Aviut (grosime a dorintei) inauntrul punctului din inima – picatura de samanta a sufletului, Reshimo care este in noi. Dobandind Lumina Hasadim la fiecare dintre cele cinci niveluri de dorinta, dezvaluim cinci parti ale sufletului nostru si, ca urmare, deschidem o oportunitate, ca Lumina sa patrunda in el pas cu pas, prin cele cinci grade numite cinci Lumi (grade ale revelarii Luminii).

Acesta este modul in care ne inaltam treptat pe gradele lumilor: Assiya, Yetzira, Beria, Atzilut si Adam Kadmon – pana ce ajungem la revelatia nemarginita, numita “Lumea Infinitatii”. Totul, in acest proces, depinde de cat de mult dobandim calitatea daruirii, deoarece prin calitatea daruirii, dezvaluim punctul din inima, iar acesta devine sufletul, Shechina, receptacul al Luminii.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul precedent: