Trecand prin Desert

Zohar, Capitolul Bamidbar (In Desert), Paragraful 36: Aceasta explica ratiunea pentru calatoria flamurilor (liniilor) care au fost mai intai la est, care este ascunsul Daat, inceputul Luminii, radacina Luminii Hesed ce apare din AVI.  Iata de ce sudul ii urmeaza, caci este ramura sa. Si mai departe este vestul, adica Malchut, a carei fata se va intoarce spre sud. Si in continuare este nordul, caci spatele lui Malchut se va intoarce spre nord, precum e scris –Las ca mana lui stanga sa fie sub capul meu iar mana sa dreapta sa ma imbratiseze si sub inseamna intotdeauna Ahoraim-in spate.

Acest pasaj din Zohar vorbeste despre forma in care se dezvolta si avanseaza intreaga structura a cuiva, precum si ordinea in care i se modifica trasaturile. Fiecare dintre noi este HaVaYaH, pe langa faptul ca este impartit in cele trei linii, douasprezece triburi, patru faze si asa mai departe.

Toate aceste trasaturi din noi se modifica pe timpul perioadei cand rataceam in Desert. Deci, care este forma in care trec fortele noastre impure (dorintele), prin trasaturile noastre necorectate care se numesc desert? Ba mai mult, atunci cand dam de greutatile, problemele si obstacolele din acest desert,  corectarea noastra continua, curatandu-ne calitatile astfel incat sa ajungem cat mai aproape de Tara Israel (dorinta pentru Creator), nu-i asa?

Flamurile, Liniile sunt calitatile noastre primare, cele cu care intentionam sa avansam, schimbandu-le una cate una. Asa cum embrionului i se dezvolta  mai intai bratele, apoi picioarele, creierul, inima, rinichii si apoi ochii (exista o anumita ordine prin care o picatura de material seminal se dezvolta, intr-o fiinta umana); in mod similar, exista o ordine stabilita de dezvoltare cu privire la spiritualitate. Zohar-ul explica ordinea prin care ne dezvoltam dupa ce ne-am nascut din propriile dorinte egoiste.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul anterior: