Un exercitiu util

Zohar descrie starile spirituale experimentate de aceia care au atins lumea spirituala. Totusi descrie obiecte spirituale in cuvintele lumii noastre. Aceste cuvinte aduc o imagine corporala in  mintea noastra. Ei au aranjat imagini „dorintei noastre de a primi”, ecranul nostru spiritual, prin proprietatile noastre fizice.

In spiritualitate nu exista cuvinte ci doar senzatii. Din acest motiv, Cabalistii au imprumutat cuvintele de la lumea aceasta ca sa poata descrie lumea spirituala si sa eticheteze proprietatile sprirtuale pe care le-au atins in atingerea lor.

De aceea, in timp ce citim Zohar, ar trebui sa identificam fortele superioare, starile spirituale si relatiile care exista dincolo de obiectele materiale pe care suntem obisnuiti sa le simtim in spatele  cuvintelor corporale. Este un exercitiu bun si util.

Sa presupunem ca citim cuvinte ca „frunte”, „ochi”, „urechi” si „par” in text. Trebuie sa incercam sa ne gandim imediat cel putin la Sefirot (Keter, Hochma, Bina, Zeir Anpin si Malchut) care sunt inrudite cu partile corespunzatoare ale Partzuf („frunte, urechi, nas, gura, GE si AHP).

„Parul” (Searot) este un exces al Luminii Reflectate pe care Lumina Directa nu o poate inchide inauntru, de unde rezulta ca Lumina Reflectata se intinde in acest fel de Sus in jos in sistemul superior, in Rosh a lui Arich Anpin si apoi Zeir Anpin, si prin aceste multiple Partzufim, noi primim fortele care trezesc, transforma si ne implinesc.

De aceea, in Zohar studiem acest sistem integral de transformare a sufletelor.

Din partea a 2a Lectiei zilnice de Cabala 1/6/2011, “Introducere la  Zohar,” Articolul “Yitro (Jethro)”

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul anterior: