Uniunea eterna a particularului cu intregul

Zohar, Capitolul VaYikra (Domnul a chemat), Paragraful 20: Si unul desemnat a fost stabilit la poarta din afara si numele lui este Gazriel. Impreuna cu el, mai sunt doisprezece desemnati care il inconjoara – trei, trei de fiecare parte, pe patru parti. Merkava general (cel mic) sunt doisprezece – Michael, Gabriel, Uriel, Raphael – in fiecare fiind trei linii, HGT, care sunt doisprezece. In mod individual, fiecare contine doisprezece.

In spiritualitate, fiecare creatie consta din douasprezece parti. Fiecare element, inclusiv cel mai mic si intreaga realitatea spirituala, au aceasi structura si aceleasi proprietati.  Daca desprindem chiar si o mica portiune, ea va contine toate proprietatile intregii structuri. De aceea, nu exista nicio diferenta intre general si particular in spiritualitate, contrar lumii noastre unde partile sunt adunate pentru a forma un intreg.

In lumea spirituala este importanta calitatea, mai degraba, decat cantitatea; intregul nu este creat ca suma a partilor. Mai degraba fiecare parte este deja general; totusi, este relevata la nivelul nou calitativ. Realitatea spirituala este revelata numai in realizarea unei persoane, in dorinta acesteia. Asta inseamna ca dobandim formele dorintei, care sunt numite suflet si Lumina, actionand inauntrul dorintei si dandu-i asemenea forme.

Reiese faptul ca intreaga realitate este un singur suflet, Adam HaRishon. Toate lumile, obiectele spirituale (Partzufim), ingerii si formele sunt patru nivele ale dorintei (nemiscat, vegetal, animal si vorbitor). Intreaga creatie are aceeasi structura. In afara de asta exista numai Atzmuto, esenta Creatorului, care este de neatins. Putem numai presupune ca este radacina a tot ceea ce revelam, dar nu O putem atinge.

Din Lectia Zohar de seara 13.05.10

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul anterior:

Articolul următor: