Zohar despre Legea Sistemului Integral

Zohar, Capitolul “Ţav (Porunca)”, Paragraful 39: …Cand Malhut a fost luata de la ZA si a fost construita intr-un Parţuf complet. Rezulta ca ZA este lipsit de Sfira de Malhut, si este in general lipsit de Malhut, este lipsit de ea in fiecare element al lui, deoarece fiecare Sfira individuala contine numai noua Sfirot si nu zece. De aceea, cand Malhut se ridica si se alatura lui ZA, ea completeaza fiecare element al sau la zece Sfirot, completand fiecare din organizatiile sale.

Aceasta este legea sistemului integral. Prin completarea fiecarei parti mici din sistem, completam toate partile lui.Toate elementele Sfirot-urilor de Malhut sunt interconectate asa cum sunt si toate Sfirot-urile de Bina, Zeir Anpin si Hohma. Asta pentru ca toate Sfirot-urile vin din structura generala a Infinitului: Keter, Hohma, Bina, Zeir Anpin si Malhut, sau, Punctul literei Yod, Yod, Hey de sus, Vav, Hey de jos. Nu este nimic in afara de aceasta structura.

Toate nivelele si lumile, care par sa se fi extins din Infinitate in jos pana la aceasta lume, au exact aceeasi structura cu Infinitul, pe care noi nu-l putem aborda corect 100% in forma lui autentica. De aceea ni s-a dat oportunitatea sa corectam aceeasi structura intr-o forma diminuata, la un grad mai mic.

De aceea, noi totdeauna completam aceleasi Sfirot. Toate Malhut, in toate lumile, vin din unicul Malhut de Infinit in toate Sfirot-urile ei specifice, care la randul lor, de asemenea, se divid in Sfirot-urile specifice si asa mai departe. Toate Malhut-urile lor apartin aceleiasi Malhut de Infinit. Toate Zeir Anpin apartin lui Zeir Anpin de Infinit. Acelasi lucru este valabil si pentru Bina – toate Binot (plural de Bina) apartin de Bina de Infinit, si de asemenea, toate Hohmot (plural de Hohma) apartin de Hohma de Infinit.

In orice loc, orice Sfira si orice calitate este conectata la sursa ei. Si chiar daca toate Sfirot-urile sunt interconectate in zece Sfirot, exista totdeauna o conexiune intre partile cu acelasi nume.

Deci, Lumina s-a extins de Sus in jos prin cele zece Sfirot, de la Keter la Hohma, Bina, Zeir Anpin si Malhut, sau in directia inversa, urcand de jos in sus prin Lumina Reflectata. Asadar, Lumina trece prin acest pasaj, si intotdeauna ajunge la Sfira-ua destinata ei, intrand si umpland-o cu Lumina necesara, din acelasi loc, din Infinitul de unde vine.

Daca vreau sa indeplinesc o anume calitate, trebuie sa ma relationez cu ea cu aceeasi calitate, dorinta, si Lumina, si in acest fel o indeplinesc. Exista un aspect al trecerii Luminii, in functie de   ecrane, diseminarea lui Yod-Hey-Vav-Hey de Sus in jos sau de jos in Sus si acesta este un aspect al caracteristicii Sfirot-urilor. Prin urmare, o “ureche” de exemplu, nu poate primi Lumina destinata “ochiului” sau sa-i indeplineasca functia. Un ecran peste o dorinta specifica poate sa execute o functie speciala care corespunde precis la acea dorinta.

Rezulta ca in orice caz exista o diviziune foarte precisa in HaVaYaH si trei tinii, in functie de sursele lor in Infinit: cele patru litere HaVaYaH (Yod-Hey-Vav-Hey).

Din partea a doua a Lectiei zilnice de Cabala 11/18/10. Zohar

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed