“Impactul mass-media asupra noastră – O poveste deprimantă” (Linkedin)

Noul meu articol pe LinkedinImpactul mass-media asupra noastră – O poveste deprimantă

Un sondaj extins referitor la depresie, publicat de Centrul de cercetare al Universității Oxford, “Lumea noastră în date”, arată că depresia este o afecțiune foarte complicată. Potrivit editorilor sondajului, „persoanele cu depresie au simptome diferite, cu niveluri diferite de severitate, în momente diferite din viața lor, cu episoade care durează perioade diferite de timp”. Mai rău încă, chiar și persoanele care nu sunt diagnosticate cu depresie suferă de simptome ale depresiei. Și mai rău, studiul a constatat că depresia este o afecțiune care conține subtipuri și că, în general sunt mai mulți oameni care suferă de depresie sau de simptomele acesteia decât cei care nu suferă.

Deși sondajul este important în sensul că ilustrează omniprezenţa depresiei, el nu răspunde, nici măcar nu încearcă să răspundă la cea mai importantă întrebare: De ce există depresie?

Cu cât ne dezvoltăm mai mult din generație în generație, cu atât cunoaștem mai mult lumea în care trăim și presiunile pe care ni le pune. Drept urmare, devenim deprimați. La rândul său, mass-media care ar fi putut descrie o imagine echilibrată a lumii, alege în schimb să ne exacerbeze depresia, subliniind negativul și stresul din lume. Prin exploatarea slăbiciunii și vulnerabilității noastre, acestea ne adâncesc depresia.

Vestea proastă pe care media o prezintă în mod constant nu este singura știre demnă de știut. Mai mult, dacă tot ceea ce prezintă este răutate, violență și fraudă, fără a oferi soluții la aceste afecțiuni sociale, ce speranță lasă telespectatorilor? Ne educă să urâm, să nu ne încredem și să ne izolăm de ceilalți. Este de mirare că într-o astfel de stare suntem deprimați?

Mass-media prin toate canalele sale, este educatorul principal al umanității. Ne modelează și o face cum dorește, arătându-ne sau ascunzându-ne tot ce alege în funcție de interesele sale. Prin urmare, ceea ce se întâmplă astăzi în umanitate este în primul rând un rezultat direct al acțiunilor mass-media.

Nu ar trebui să ne amăgim. Știrile pe care le vedem, poveștile pe care le citim și le vizionăm și informațiile care se filtrează în telefoanele și computerele noastre sunt toate monitorizate și manipulate pentru a ne face să ne simțim nefericiţi și neajutorați. Procedând astfel, mass-media își strânge menghina asupra noastră și asta își doreşte cu adevărat.

Când suntem deprimați, cumpărăm mai multe lucruri pentru a compensa deprimarea noastră. Când suntem deprimați, luăm medicamente, droguri și facem lucruri pentru a atenua întunericul. Aceste acțiuni pe care le întreprindem le aduc mulți bani, multă putere și ne fac dependenți de ele, ceea ce ele vor.

Oamenii pot fi fericiți numai atunci când sunt plini de speranță. Dacă știu că mâine va fi o zi mai bună decât astăzi, că copiii lor vor avea o viață mai bună, mai ușoară, mai bogată, mai sănătoasă decât a lor, atunci au motive de optimism și bucurie.

Din păcate, mass-media reflectă natura noastră, dispoziția noastră egoistă, așa cum este scris: „Înclinaţia inimii unui om este rea din tinerețe” (Gen. 8:21). Atât timp cât suntem răi din interior, nu vom crea canale media care să ne dea speranță.

Din moment ce suntem corupţi din interior, din moment ce vrem putere, bani și toate lucrurile pentru care blamăm mass-media, atunci chiar dacă le-am ruina și am construi noi canale media, acestea ar ajunge să fie la fel ca cele pe care le avem astăzi . În cele din urmă, nu este vina lor că sunt așa; ele reflectă numai sinele nostru interior.

Pentru a schimba într-adevăr mass-media, trebuie să ne schimbăm pe noi înșine. Trebuie să creăm canale educaționale alternative care să dea speranță prin încurajarea grijii și responsabilității reciproce și să ne consolideze comunitățile.

Dacă încurajăm coeziunea și solidaritatea în cadrul comunităților și orașelor noastre, vom fi capabili să compensăm influența negativă a mass-media și să ne schimbăm din interior. Dacă ne schimbăm, mass-media nu va avea de ales decât să urmeze exemplul. La urma urmei, mass-media sunt dependente de opiniile noastre nu mai puțin decât suntem influențați noi de mesajele lor. Dacă mesajele pe care suntem dispuși să le absorbim sunt pozitive, acestea sunt mesajele pe care ni le vor arăta, acestea sunt știrile pe care le vom primi pe dispozitivele noastre și, ca urmare, toată realitatea se va schimba în bine.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed