Sukkot – Începutul construirii sufletului

Sărbătoarea Sukkot simbolizează începutul construirii sufletului. Sufletul începe de la calitatea Creatorului, calitatea lui Avraam, care se numește Hesed, dăruire, o inimă deschisă, tot ceea ce are ca scop iubirea pentru ființele create în beneficiul acestora.

Evident, este imposibil ca scopul creației să fie atins în această formă, deoarece calitatea lui Avraam nu are încă calitatea creației, dorința de a primi, care trebuie să fie prezentă în tot acest proces. La urma urmei, pentru asta a fost concepută.

Trebuie să ne corectăm pe noi înșine, deoarece scopul creației este de a aduce o persoană la gradul de Creator, la adeziune și echivalență cu El. Calitatea lui Avraam nu este suficientă pentru aceasta; trebuie să-i adăugăm substanța creației, dorința de a primi.

Calitatea lui Avraam, Hesed, umple întregul spațiu creat de către Creator. Creatorul dorește să vadă toate ființele create acolo, conectate între ele în iubire și unitate împreună cu El. Cu toate acestea, nu există încă nicio creație acolo. Creația apare abia după nașterea lui Isaac, dorința de a primi care se alătură calității de dăruire a lui Avraam.

Avraam și Isaac sunt opuși unul față de celălalt. Rezultatul combinării lor nu este, de asemenea, suficient pentru a atinge scopul creației și adeziunea completă cu Creatorul, dar este totuși un pas mare care se apropie de aceasta. Acest lucru se datorează în principal sacrificării lui Isaac, acțiunea principală efectuată asupra acestei calități, asupra dorinței de a primi, căreia îi este dedicată a doua zi de Sukkot.

Patriarhii, Avraam, Isaac, Iacov, Moise, Aaron, Iosif și David nu sunt oameni, ci sunt principalele calități spirituale care există în sistemul creat de către Creator prin care ne putem corecta sufletele.

Totuși, fiecare persoană trebuie să treacă prin toate aceste schimbări în interiorul său: mai întâi să se anuleze complet în fața calității Hesed, apoi să trezească puțin o atitudine critică pentru a permite dorinței de a primi să se dezvăluie. Apoi începe să combine calitatea lui Avraam, Hesed, cu calitatea lui Isaac, Gevura, prin credință deasupra rațiunii.

Aceasta înseamnă că ne folosim dorința de a primi doar pentru a institui asupra sa controlul dorinței de a dărui. Numai în această formă ne permitem să lucrăm cu egoismul nostru. Când o corectăm în acest fel, linia de mijloc, Iacov, va ieși din ea.

Cum ne asigurăm că linia de stânga în grupul de zece se supune celei de dreapta? Toată lumea își înclină capul și îi lasă pe ceilalți să fie mai sus. Concurăm prin cine se anulează cel mai mult. Cel care va fi cel mai mic va câștiga cel mai mult și se va ridica cel mai sus. Aceasta este o competiție în care își folosesc mai mult dorința de a primi pentru a dărui.

Din lecția zilnică de Cabala 4/10/20, „Sukkot

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul precedent: