Publicitate: Manipulare psihologică

506.3Întrebare: De ce accept cu ușurință dorinţele reclamei, dar nu pot simți dorințele interioare ale oamenilor?

Răspuns: Pentru că companiile studiază ce ai vrea să ai și încep să creeze reclame care s-ar potrivi exact dorinței tale, folosind puține minciuni și lăsând ceva nespus.

Să presupunem că ai o dorință inițială pentru un iPhone, iar agenții de publicitate practic îţi arată: „Aceasta este exact ceea ce ai nevoie. Aceasta este ceea ce îți dorești cu adevărat. Gândește-te și aruncă o privire.”

Încep să învârte reclame în fața ta, arătând bărbați de succes și femei frumoase cu iPhone-uri în mână. Începi să simți că vrei și tu unul. Adică nu primești doar un iPhone, dar te vezi norocos, bine îmbrăcat și în compania unor astfel de oameni. Totul este manipulare psihologică.

În Cabala nu înșelăm, ci ne îndreptăm către nevoile mai interne, mai profunde ale unei persoane. Mâncare, sex, familie, putere, faimă, bani și cunoștințe, nu le vindem. Acestea sunt împliniri egoiste. În principiu toată lumea le are în forma lor naturală.

Prin urmare agenții de publicitate le modelează pur și simplu pentru un anumit cerc al societății. Ei studiază societatea și astfel vând lucruri inutile.

Dacă lucrul ar fi necesar, nu ar trebui să i se facă reclamă. În timpul foametei nu trebuie să faci reclamă la pâine. Totul este clar. Îmi amintesc cum în Uniunea Sovietică nu era publicitate pentru că nu era nimic pe rafturile magazinelor, acolo te chinuiai să cumperi ceva. Dar în America, unde a existat o supraproducție de mărfuri, a existat publicitate, al cărei scop era să-i facă pe oameni să cumpere.

Dar acum cererea oamenilor trece treptat la alte lucruri. Prin urmare trebuie să le arătăm că putem vinde un astfel de produs, adică să le dăm sfaturile de care au nevoie.

KabTV „Am primit un apel. A simți dorințele altora” 28/07/11

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul anterior:

Articolul următor: