Atzmuto şi Boreh

610.2Prin aceasta putem afla de ce lumina Ein Sof s-a îndepărtat de sinele Său, despre care nu putem rosti niciun cuvânt și a devenit definită prin numele „lumina Ein Sof” (Baal HaSulam, Studiul celor zece sefirot, partea 1, „Restricție și linie”, „Observație interioară”, capitolul 1, punctul 12.)

Atzmuto este chiar partea interioară a Creatorului care se raportează numai la El și pe care nu o putem atinge. Aceasta este esența Creatorului.

Dar pentru noi, Creatorul este ceea ce se manifestă în raport cu noi. Prin urmare în ebraică, Creatorul este numit Boreh, din cele două cuvinte „Bo uReh” –  vino, dezvăluie și vezi.

Se dovedește că există Atzmuto, pe care nu-l atingem; se referă la esența Creatorului și există Boreh, Creatorul, adică gândul Lui în raport cu noi, pe care Îl atingem.

Scopul Creatorului în raport cu ființele create este să le aducă plăcere. Dar ele pot primi această plăcere numai în funcție de echivalența calităților cu El. Creatorul este dăruire, iubire și emanație, iar noi trebuie să dobândim aceleași calități. Înţelepciunea Cabala vorbește doar despre asta.

Întrebare: De aceea au fost creați atât de mulți oameni faţă de care putem exersa să dăruim?

Răspuns: Este munca noastră să încercăm să ajungem împreună la calitățile Creatorului.

Întrebare: Dacă acest lucru este atât de important, de ce sunt ascunse aceste informații?

Răspuns: Nu sunt ascunse; nimeni nu vrea să știe asta, că trebuie să dăruim, să dezvoltăm calitatea dăruirii și a iubirii pentru celălalt.

Întrebare: De ce a făcut Creatorul astfel încât nimeni să nu o dorească? Ar fi putut să o facă altfel.

Răspuns: Acest lucru nu este posibil de explicat la începutul studiului Cabalei, dar vom ajunge la asta.

KabTV “Studiul celor Zece Sefirot (TES)” 30.10.2022

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed