Două stări ale acelui trandafir

43Există două stări la acel trandafir:

1) Katnut – începutul formării lui, în care există doar Sefira Keter în el, în care este îmbrăcată lumina lui a Nefesh, iar cele nouă ale lui de mai jos cad în afara Atzilut, în lumea Beria.

2) Gadlut – când cele nouă ale lui de mai jos se ridică din lumea Beria în lumea Atzilut și odată cu ele el este construit într-un Partzuf complet cu zece Sefirot (Rabbi Shimon bar Yochai [Rashbi], Zohar pentru toţi, Trandafirul).

Întrebare: Ce sfaturi aţi da unui student nou care se află pentru prima dată la o lecție de Cabala?

Răspuns: Sursa noastră se numește „Infinit” (Ein Sof). De acolo, prin lumea lui Adam Kadmon (AK), lumina coboară spre Taburul comun (buricul). Mai jos sunt Partzufim din lumea Atzilut: Atik, Arich Anpin (AA), Aba ve Ima (AVI) și ZON (Zeir Anpin și Nukva). Iar sub ele se află lumile Beria, Yetzira și Assiya.

Studiem despre ce se întâmplă în lumea Atzilut. Pentru noi, este de maximă importanță deoarece aici este condusă guvernarea și unde sunt cuprinse trecutul, prezentul și viitorul. Se încheie cu Parsa (graniță, linie de separare), care restricționează răspândirea luminii Hochma (Înțelepciunea).

Dedesubt, în lumile BYA sunt sufletele zdrobite, iar în partea de jos sub linia comună de capăt (Sium) a luminii care vine din infinit este lumea noastră. Aici, noi existăm în corpurile noastre până când suntem treziți spiritual.

Sufletele își ridică dorința, apelul pentru corectare, la Malchut din lumea Atzilut. Utilizează conexiunea cu Zeir Anpin și ridică dorința sufletelor către El.

În măsura în care Zeir Anpin se conectează la Malchut, ele devin un Partzuf comun numit ZON și urcă la AVI. Zeir Anpin urcă la Aba, Partzuf-ul patern, în timp ce Malchut urcă la Ima, Partzuf-ul matern.

ZON îi obligă pe „tatăl și mama” să le dea toate luminile, corectările și împlinirile necesare și apoi se întorc la locul lor. Acolo, ele devin „mari”; dobândesc starea adultă de Gadlut. Acest lucru ne ajută să clarificăm semnificația celor două stări ale trandafirului, adică Malchut: Katnut și Gadlut.

În prima stare, el reprezintă doar punctul superior al Sefirei – Keter, în timp ce celelalte nouă Sefirot ale sale sunt sub Parsa. De asemenea, aici sunt forțele Klipot (murdărie, cochilii). Acesta este sensul expresiei „un trandafir printre spini”: Malchut printre Klipot. Este prima, cea mai mică stare a lui Malchut.

În starea ei adultă, Malchut își ridică cele nouă Sefirot inferioare, face un Zivug (împerechere, cuplare) cu Zeir Anpin unindu-se cu el și prin urmare, devine un trandafir autentic, care înflorește la întreaga sa frumusețe. Malchut poate deveni astfel doar atunci când „spinii” ei, adică Kelim (vasele) care nu sunt conectate și neîmplinite de Zeir Anpin, urcă la un Zivug cu el.

Toate acestea sunt trezite de sufletele zdrobite, când se unesc împreună și ele sunt cele care aduc corectarea lui Zeir Anpin și Malchut. Aici se află întreaga noastră muncă: să aducem corectarea ZON până când acestea ajung la starea lor finală.

Din prima parte a Lecţiei zilnice de Cabala 11/28/10, Cartea Zohar “Tr5andafirul (Shoshanah)”

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul anterior: