„Care este baza antisemitismului?” (Times of Israel)

Michael Laitman, în Times of Israel: „ Care este baza antisemitismului?”

Baza antisemitismului este faptul că poporul evreu încă trebuie să-și dea seama de adevărata identitate și de rolul în umanitate, că unindu-se deasupra diferențelor dintre ei, devin un canal pentru răspândirea unității în întreaga lume.

Poporul evreu și-a primit numele prin atingerea unei stări de unitate spirituală (cuvântul ebraic pentru „evreu” [𝘠𝘦𝘩𝘶𝘥𝘪] provine de la cuvântul pentru „uniți” [𝘺𝘪𝘩𝘶𝘥𝘪] [Yaarot 𝘘𝘶,𝳴 𝘩 nr. 2]). Ei nu au nicio legătură biologică ca evrei, deoarece sunt un popor care a venit din toate părțile Babilonului antic, s-au adunat în cortul lui Avraam și s-au unit atunci când folosind metoda de unitate a lui Avraam s-au concentrat pe atingerea stării spirituale de unitate, s-au purificat de orice motive egocentrice.

De ce este atât de importantă astăzi această formă non-biologică, spirituală de unitate?

Pentru că tocmai astăzi ego-ul uman a crescut la proporții exagerate, iar umanitatea se confruntă cu o diviziune socială crescândă și alte probleme la scară personală, socială și globală care decurg din creșterea dezangajării dintre oameni.

Mai mult decât atât diversitatea socială în creștere și amestecarea culturilor, economiilor și tehnologiilor într-un amestec împletit la nivel global necesită o metodă care să poată lipi încâlcirea care se îngroașă, dându-i sens.

Pe măsură ce oamenii suferă din ce în ce mai mult din cauza diviziunii sociale tot mai mari, ei simt instinctiv că evreii sunt de vină pentru problemele lor. Asta pentru că din moment ce poporul evreu a atins odată o stare unificată „ca un singur om cu o singură inimă” națiunile lumii au sentimentul că evreii ascund ceva pozitiv de ele. Și atât națiunile lumii cât și evreii sunt inconștienți de ceea ce este de fapt acel lucru pozitiv: o societate armonios unificată, cheia fericirii tuturor.

Cu cât națiunile lumii simt că viața lor se umple de probleme, cu atât mai mult îi vor învinovăți inconștient pe evrei, subliniind orice murdărie asupra evreilor pe care ei pot pune mâna – sau fabrica – fără să știe că există o ură mai profundă în interiorul lor precedând numeroasele sale manifestări corporale. Pe măsură ce diviziunea socială și produsele sale secundare ale anxietății, stresului, xenofobiei și extremismului cresc și pe măsură ce suferința din lume crește, evreii vor fi încercuiți din ce în ce mai mult și ne putem aștepta la o intensificare a atacurilor și amenințărilor la adresa evreilor.

Cabalistul Yehuda Ashlag (Baal HaSulam) descrie pe larg acest fenomen în articolul său, „Introducere la Cartea Zohar”:

„Într-o astfel de generație, toți distrugătorii dintre națiunile lumii își înalţă capetele și doresc în primul rând să distrugă și să omoare pe copiii lui Israel, așa cum este scris (𝘠𝘦𝘷𝘢𝘮𝘰𝘵 63): „Nici o nenorocire nu vine în lume decât pentru Israel.” Aceasta înseamnă așa cum este scris în corectările de mai sus, că ele provoacă sărăcie, ruină, jaf, ucidere și distrugere în întreaga lume”.

Astăzi națiunile lumii simt inconștient că poporul evreu sau Israel nu reușește să pună în aplicare și să dea exemplu o unitate demnă de replicat în societatea umană. Reacția naturală este ca aceștia să facă presiuni asupra evreilor, ceea ce stimulează antisemitismul. Pe de altă parte de îndată ce evreii se vor uni, aceasta va aduce și unitatea umanității și ei vor simți o bogăție de bunătate și bunăstare care curge din poporul evreu.

Prin urmare combaterea antisemitismului la baza sa înseamnă implementarea unei singure soluții cuprinzătoare: educația și promovarea unității deasupra diviziunii. O astfel de educație trebuie să se concentreze pe unirea poporului evreu sub legea „iubiți-vă aproapele ca pe voi înşivă” ceea ce a făcut din ei poporul Israel, pentru ca ei să devină un canal de răspândire a unității în întreaga lume, adică să devină „o lumină pentru națiuni”.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed