Simţiţi Ȋnvăţătorul

165Întrebare: Ascultăm adesea profesorul și ne gândim că perceperea cuvintelor sale are loc prin timpan. Cum putem să-l percepem nu prin vibrația aerului? Aţi spus că în Cabala să asculți un profesor este o mare muncă.

Răspuns: Desigur. Este necesar să auzi prin echivalența calităților, prin aspirație la profesor, prin starea când încerci să „intri” în el și să te adaptezi pe deplin la el.

În lumea noastră este de asemenea de dorit să înțelegeți și să simțiți un profesor de școală obișnuit și să vă conectați cu el, dacă dorește cu adevărat să vă transmită cunoștințele și abordarea lui. La urma urmei acestea nu sunt doar cunoștințe dintr-o carte; mai degrabă el vrea să vă transmită părerea lui, filozofia lui. Atunci este foarte important să fii mai aproape de el.

Aceasta este diferența dintre ştiinţa occidentală moartă și științele care au fost predate în Orient, în Tibet și în China, indiferent unde. Aceasta este o școală complet diferită. Acolo, atitudinea față de profesor era ca a dervișilor, sufiților și rabinilor, ca a profesorilor spirituali.

În Occident nu trebuia să intri într-un contact intern special cu profesorul, totul acolo avea ca scop nu devenirea mai apropiată ci individualismul. Dar în Est dimpotrivă, conexiunea a fost principalul lucru, iar elevii au coexistat întotdeauna cu profesorul.

Era un întreg sistem, deși în zilele noastre ne-am îndepărtat de el și toate acestea nu mai au nicio formă originală.

Unde sunt toate aceste relații corecte pe care Avraam le-a transmis cândva discipolilor săi și le-a extins în Orient? Apoi toate aceste învățături au trecut din Babilonul antic în Orient, fiecare în conformitate cu triburile sale, popoarele sale și s-au dezvoltat treptat în sistemul tibetan, indian, musulman și așa mai departe. Dar acest lucru nu se mai întâmplă astăzi pe Pământ.

in KabTV „Am primit un apel. Contactul corect între elev și profesor” 1/11/13

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul anterior: