“Un grup de lucru pentru combaterea antisemitismului online? Devine real” (Times Of Israel)

The Times of Israel a publicat noul meu articol “Un grup de lucru pentru combaterea antisemitismului online? Devine real

Crearea „unui grup de lucru interparlamentar global pentru combaterea antisemitismului digital” cu câteva săptămâni înainte de alegerile prezidențiale nu este credibilă, ceea ce este puţin spus. Și, în plus, ce poate face orice grup de lucru împotriva urii care provine din nucleul naturii umane? Am avea mai mult succes să luptăm împotriva gravitației decât împotriva antisemitismului.

Pe 29 septembrie, Jewish Insider a publicat o ştire intitulată „Membrii Congresului lansează un grup de lucru internațional pentru combaterea antisemitismului online”. Potrivit ştirii, sarcina grupului de lucru este să se concentreze pe „creșterea gradului de conștientizare cu privire la antisemitismul online și stabilirea unui mesaj consecvent în legislaţiile din întreaga lume pentru a răspunde platformelor de socializare” Este o sarcină lipsită de speranță și, chiar înainte de alegeri, nu este altceva decât vorbă goală.

Nu poți elimina antisemitismul, așa cum nu poți elimina durerea până când nu vindeci rănile care o provoacă. În cazul antisemitismului, răul este faptul că evreii nu se unesc între ei să ducă lumea după ei, către unitate și solidaritate.

Acea durere nu s-a născut în America, nici în Germania nazistă, nici măcar în Europa creștină. Acesata datează de la începutul poporului evreu, când fugarii din Egipt s-au angajat să se unească „ca un singur om cu o singură inimă”, și-au stabilit națiunea și au primit imediat sarcina de a fi „o lumină pentru națiuni”, adică împărtășirea unității lor ca exemplu.

Aproape două milenii după aceea, strămoșii noștri s-au luptat cu conflictele și fricțiunile lor interne. Au fost exilați și s-au întors, s-au luptat între ei și s-au reunit, până când au pierdut în cele din urmă bătălia împotriva urii interne și au fost alungați din țara lor.

Dar misiunea care le fusese dată atunci, la Muntele Sinai, nu a fost niciodată abrogată. Acum două mii de ani, Cartea Zohar a scris despre modul în care evreii ar trebui să aducă pacea lumii, dând un exemplu: „Iată, cât de bine și cât de plăcut este și pentru frați să stea împreună.” Aceștia sunt prietenii în timp ce stau împreună și nu sunt separați unul de celălalt. La început, par a fi oameni în război, care doresc să se omoare unii pe alții … apoi se întorc la dragoste frățească. … Și … așa cum erați în iubire și afecţiune înainte, de acum înainte nu vă veți mai despărți unul de altul … și prin meritul vostru, va fi pace în lume”.

Ori de câte ori și oriunde există diviziuni, evreii sunt învinuiți pentru asta, deoarece oamenii simt (chiar dacă nu pot verbaliza) că dacă evreii și-ar face treaba, nu s-ar lupta între ei. Chiar și Talmudul nostru recunoaște că „Nici o nenorocire nu vine în lume decât din cauza Israelului” (Yevamot 63a), deci la ce ne putem aștepta de la celelalte națiuni?

Dacă vrem să eliminăm antisemitismul, ar trebui să ne îndeplinim sarcina, să ne unim mai presus de toate (nenumăratele) diviziuni și să fim un model pentru umanitate. Atunci, forța care conduce antisemitismul va întoarce ura, în timp ce națiunile vor vedea că, în cele din urmă, primesc de la evrei ceea ce au simțit întotdeauna că ar fi trebuit să le dea evreii: un exemplu de unitate și solidaritate.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul următor: