“Sistemul de învățământ israelian implodează” (Times Of Israel)

Michael Laitman, pe The Times of Israel: “Sistemul de învățământ israelian implodează

Ayala Moshe, unul din elevii mei, a fost profesor de școală în Israel în ultimii cincisprezece ani. Anul acesta a renunțat. Îndrăzneala elevilor, salariile proaste, lipsa de respect și grosolănia părinților și agresiunile fizice au devenit prea mari. „Am fost pălmuit, aruncat pe scări de către studenți și a trebuit să mă uit la imagini ale camerelor de securitate care mă arătau aruncat, când a trebuit să mă apăr în instanță pentru că am fost victima unui atac”.

Ayala este doar unul dintre miile de profesori din Israel care s-au săturat. Potrivit unui raport special al Biroului Central de Statistică din Israel, treisprezece la sută dintre profesori au renunțat în primul an de muncă. În cinci ani, un sfert dintre profesori vor căuta o nouă ocupație. Mai rău, cu cât educația unui profesor este mai mare, cu atât este mai probabil ca acesta să plece în căutarea unei cariere mai pline de satisfacții. În mod clar, sistemul de învățământ este în implozie.

Dacă aș fi întrebat ce să recomand, i-aș sfătui pe toți să renunțe, pe fiecare profesor. Aceasta poate fi singura mișcare care îi va face pe părinți să realizeze că educația nu poate fi luată cu ușurință. Sistemul de învățământ ar trebui să fie cel mai important sistem din țară, la fel și statutul profesorilor. Nu putem arunca responsabilitatea pentru creșterea copiilor noștri în poala profesorilor care nu sunt echipați sau meniți să se ocupe de asta, care se confruntă cu presiuni crescânde din surse conflictuale, primesc un salariu jenant, apoi se confruntă cu mustrări publice și derizorii în stânga și în dreapta pentru  realizari slabe. Părinții trebuie să fie trași la răspundere pentru comportamentul copiilor lor și trebuie să ia parte la remedierea acestuia.

Dacă sistemul se prăbușește deja, este timpul ca părinții și profesorii să-și pună capul la treabă, să-și imagineze tipul de țară și societate pe care doresc să le vadă și să conceapă un plan pentru a realiza acest lucru. O situație în care nici părinții, nici profesorii nu pot crește copiii să fie ființe umane, în care nimeni nu știe ce valori absorb copiii din surse dubioase online și din alte părți, acea situație este intolerabilă.

În prezent, copiii merg la școală pentru a primi cunoștințe de care nici nu le pasă și de care nici nu au nevoie pentru viață. Ei le urăsc și prin urmare, urăsc oamenii care îi învaţă. Având în vedere intoleranța în creștere din societate, nu este de mirare că unii dintre ei devin violenți.

În loc să memoreze material, ei ar trebui în primul rând să învețe cum să relaționeze unul cu celălalt. După aceea, trebuie să învețe cum să învețe, deoarece vor învăța toată viața și, în sfârșit, trebuie să învețe cum să coopereze în echipe care învață împreună și realizează împreună.

În lumea reală, nu există indivizi. Totul se realizează în echipe și prin cooperare cu alte echipe. Dacă oamenii părăsesc școala fără să fi învățat să fie buni colegi de echipă, atunci au fost crescuți pentru a fi inadaptați. Într-o astfel de stare, fie se vor adapta la o realitate pentru care școala nu i-a pregătit, fie nu vor putea să își câștige existența. Prin urmare, abilitățile sociale sunt vitale pentru succes în lumea de astăzi și practic nicio școală nu le predă.

Abilitățile sociale sunt esențiale nu numai la locul de muncă. Ele sunt baza oricărei relații – cu celălalt semnificativ, cu copiii, la serviciu și chiar cu animalele de companie. Dacă lași o persoană să crească de la copilărie până la vârsta adultă fără a oferi abilități sociale, atunci ai paralizat acea persoană pentru viață.

Acum că sistemul de învățământ se prăbușește, există o oportunitate de a-l construi corect, iar întreaga noastră societate va culege beneficiile.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed