Cele trei identităţi ale educatorului

Întrebare: Cum putem afla noi şi toată omenirea mai multe despre reţeaua inseparabila care ne leagă?

Răspuns: Pentru a face acest lucru strângem legătura noastră cu oamenii, cu lumea. Această recunoaştere va trece la ei prin noi. Cunoasterea sistemului general înseamnă cunoaşterea legăturii dintre toate părţile sale componente, iar această conexiune este atinsa prin devotarea de sine pentru diseminare.

Noi trebuie să înţelegem masele: natura lor, caracterul lor, precum şi cererile lor, şi din asta să adaptam abordarea noastră pentru ei. Pe plan intern trebuie să acţionam precum adultii care se joaca cu copii, cu intenţia clară si cunoaşterea a ceea ce dorim să realizăm prin acest joc.

Întrebare: Trebuie să-i învaţam pe oameni legile sistemului integral, în plus faţă de importanţa unor bune relaţii reciproce cu ceilalţi?

Raspuns: Acest lucru se numeşte educaţie, şi prin aceasta un educator se deosebeste de un profesor. Un profesor prezintă fapte, formule, grafice, etc; el învaţă elevii rezultatele de cercetare. Pe de altă parte, un educator tratează elevii mai cu viclenie, într-o manieră cu două feţe. Un educator are două părţi, două identităţi, una care coboara la nivelul elevului pentru a se conecta cu el, în timp ce cealalta identitate are o intenţie clară, ştiind unde vrea sa aduca elevul. Educatorul însuşi are identitatea a treia şi nimeni nu ştie nivelul său. Aceasta înseamnă că rolul unui educator este pe de o parte, de a vedea nivelul studentului, iar pe de altă parte, de a cunoaste nivelul la care poate ridica studentul si de a conecta cele două niveluri, de a învăţa elevul cum sa treaca de la un nivel la altul şi de a-l impulsiona să facă acest lucru.

Un educator are un rol deosebit şi are nevoie de pregătire specială pentru a sta in fata unui public. El trebuie să ştie ce să dea şi ce să ascundă, cum să se joace şi cum să-si pună diferite măşti, cum sa pretinda, uneori, că nu înţelege şi, alteori, să apară ciudat, viclean, etc, prin asta permiti studentului sa treaca prin diferite stari cu privire la tine, la material, la Creator şi la lume. Un „student” este cineva care este dispus să accepte matur toate aceste forme de la educator, ştiind că totul este în favoarea lui. Pe de altă parte, un profesor pur şi simplu învaţă elevii diferite legi.

Despre reţeaua care ne conectează pe noi toţi, desigur, vom explica legile sale. Explicam lumea în care trăim, criza mondială care rezultă din faptul că natura este globala, şi astfel există o legătură reciprocă şi interdependenţă între toate părţile sale componente, şi că omul este motivul pentru tot ceea ce se întâmplă pentru că el nu este conectat la natură, şi că, în scopul de a rezolva criza trebuie să ne unim. Toate acestea, desigur, fac parte din programul nostru.

Din partea a 4-a a Lecţiei zilnice de Cabala 08/04/12, Scrieri de Rabash

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul anterior:

Articolul următor: