Noua abordare veche

Întrebare: Forma integrală de educaţie permite profesorilor şi părinţilor să înţeleagă problemele care, de obicei, nu sunt discutate. De exemplu, de la vârsta de trei ani până la şase ani, un copil are nevoie să primescă o viziune globală a lumii graţie unui sistem integral. În mod natural, apare întrebarea: Aveţi o idee bună, dar cum să facem asta?

Răspuns: Acest sistem furnizează educatie, mai întâi educaţia părinţilor, apoi educaţie copiilor. Deoarece educaţia copilului trebuie să înceapă de la vârsta zero, părinţii au nevoie să ştie cum să se comporte în mod corect faţă de copil, ce competenţe să-i ofere. Un copil care “aspiră” totul din spaţiul înconjurător, simte cu simţul mirosului, ca un mic animal, relaţiile reciproce între părinţi, relaţiile mediului care-l înconjoară cu privire la el şi aşa mai departe. În principiu, noi nu dăm nimic nou aici, punem, mai degrabă, accent pe mediul corect care construieşte o persoană, creând un “incubator” frumos şi bun pentru el şi nimic mai mult.

Nu văd un motiv special aici pentru a sublinia în ce fel suntem diferiţi unii de alţii. Punem accent pe elementele speciale care sunt uitate de mult timp şi nu au mai fost folosite un anumit timp, de exemplu, cooperarea într-un cerc, astfel încât copiii, să aibă ocazia să vorbească, să discute un subiect între ei.

În grădiniţă, profesorul vorbeşte de obicei. Şi la şcoală, copiii sunt aşezaţi conform sistemului german, privesc tabla sau un ecran de calculator şi profesorul stă în faţa clasei. Dar, învăţarea corectă este atunci când profesorul “coboară” la nivelul copiilor. Chiar dacă învăţarea se face prin metoda germană, oricum, trebuie să “coboare” spre elevi şi să organizeze o dezbatere între ei.

O mamă, atunci când se joacă cu copilul sau îi citeşte o poveste, se comportă cu el ca un egal. Este acelaşi lucru aici. Este vorba despre o abordare naturală şi blândă care a fost complet uitată şi s-a transformat în ceva stereotip şi mort.

Din kab.tv, “prin timp”, 24.09.2013

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"" Comentarii RSS Feed

Articolul precedent: