Sentimente Echilibrate de Cunoastere

Intrebare: Pe parcursul educatiei integrale, noi intentionam inainte de toate sa educam oamenii care si-au pierdut slujba. Majoritatea lor sunt dezamagiti de viata; multi au dificultati in familie, dificultati de adaptare, etc.

Primul lucru pe care il puteti intani intr-un asemenea grup este resentimentul, frustrarea si agresiunea. Pot fi oare capabili oamenii aflati in aceasta stare sa perceapa o asemenea informatie distanta, abstarcta si teoretica? Cu ce ar trebui sa incepem pentru a gasi termeni comuni cu acesti oameni?

Raspuns: Nu avem alta posibilitate. Noi, oamenii, suntem alcatuiti din doua jumatati: inima si minte, iar acestea trebuie sa se mentina in echilibru. Doar atunci cand o persoana de dezvolta armonios, vede lumea dar si pe sine in ea. Poate le vede pe amandoua si lumea ca dezechilibrate, insa aceasta imagine devine din ce in ce mai putin corecta.

Prin urmare, trebuie in primul rand sa contrabalansam toate problemele de astazi prin cunoastere: De aici apar aceste probleme; originea lor; necesitatea lor de a continua dezvoltarea noastra; unde trebuie sa ajungem, etc.

In primul rand oamenii de afaceri trebuie sa isi parcurga un curs educational si nu de educatie, munca practica, si scenarii de joc- ei snt inca departe de asta. Munca practica in asemenea grupuri incepe doar aunci cand toate genurile de probleme si crize sunt echilibrate. Oamenii incep sa inteleaga esenta acestor probleme; ei pot discuta decide, ajunge la un punct comun de discutie, si pot discerne adevarul. Insa toate acestea au loc atunci cand sentimentele sunt balansate de cunoastere.

Daca luam acum 50 de oameni de pe strada si incepem sa discutam cu ei despre problemele de astazi, vom fi confruntati cu o completa lipsa de intelegere a punctului nostru de vedere. Corespunzator, sentimentele prevaleaza asupra mintii si nu vom ajunge nicaieri.

Asta se intampla astazi in lume. Fara a intelege sistemul general al naturii, dezvoltarea lui (inceptul, mijlocul, si sfarsitul caii sale) si starea umanitatii (in care existam in acest moment pe axa timpului), noi evaluam totul pe baza micului egoism uman care nu ne permite sa obtinem rezultate corecte. Mai mult, noi luam decizii gresite cu privire la viitor si astfel ne plasam intr-o situatie si mai dificila. De aceea eu personal, sunt convins ca in primul rand trebuie sa continuam educatia.

Tocmai cu aceasta incepem interactiunea noastra cu copiii. Trebuie sa luam in mod natural, ca exemplu, atitudinea noastra fata de copii.

Totul incepe cu explicatii. Un copil de dezvolta si simte: simt asta si asta. O crestere corecta consta in suplimentarea sentimentelor copilului cu explicatii si cu un sistem corect de atitudini catre ceea ce el simte, si cum percepe totul. Acest echilibru trebuie sa aiba loc si in adulti. Fara asta nu putem avansa.

Doar in masura in care un grup poate adapta aceasta cunoastere la sine, poate realiza si intelege cauzalitatea si consecintele sentimentelor, dezvoltarea cauzei si a efectelor si este capabi sa sa vada pe sine. Atunci cand o persoana se ridica deasupra propriului sine, se poate separa de propriul „Eu” si se poate vedea pe sine si societatea.

La fel si in psihologie: Privim omul nu ca pe un individ oarecare, ci ca pe un obiect psihologic. Apoi, explorandu-l incepem sa ii facem recomandari, explicatii fragmentate fara insa a-i explica cine si ce este. Insa in principiu, aceste explicatii sunt de asemenea bazate pe o anumita balanta intre sentimente si cunoastere. Altfel nu se poate.

De aceea in primul rand noi trebuie sa introducem cursurile despre care am amintit in ultima discutie. Ele contin o cantitate mare de cunoastere.

In procesul studiului, aceasta cunoastere incepe sa fie in mod treptat absorbita de oameni, iar persoana incepe atunci sa o asimileze impreuna cu sentimentele. In acest moment noi trebuie sa incepem sa ontarim acest lucru prin exercitii practice care ajuta persoana sa echilibreze sentimetele si cunoasterea.

O persoana poate primi o senzatie initiala a acestei stari prin studierea materialelor la prima mana. Noi avem nevoie sa ii vorbim despre origini, evolutie si proprietati ale egoismului si sa ii prezentam aceste notiuni complet obiectiv ca pe o realitate existenta complet independenta si care nu are nimic de a face cu noi, astfel incat o persoana sa poata absirbi totul in forma in care exista in natura.

Apoi, o explicatie scurta referitoare la egoism trebuie prezentata referitoare la modul cum actioneaza egoismul in persoana: Cum se manifesta in lume, in legatura din familie, cu copii, cu sine, etc.

Adica, educatia implica, in final, separarea in doua parti, cand lasam de-a parte ce se intampla in natura si incercam sa exprimam acest lucru intr-un mod care este intru-catva uscat, limbaj stiintific, si apoi, aditional, noi folosim miscarea. Dupa aceea incepe cu adevarat trainingul, in care incepem sa ne investigam sentimentele din punct de vedere rational.

Un studiu teoretic inseamna intotdeauna ratiune, si noi o studiem, o umplem cu toata cunoasterea, date, grafice, formule, imagini, discernerea relatiilor, etc, in timp ce treptat adaugam un pic de sentiment. Cu alte cuvinte, studiul incepe intotdeauna din doua directii, „ratiunea si sentimentele”: sentimente in ratiune si ratiune in sentimente.

Din „ Discutii asupra Educatiei Integrale”, 12/1/11

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul anterior:

Articolul următor: