“Când teroarea loveşte aproape de casă”

Din pagina mea de Facebook Michael Laitman 11/3/20

Eduard (Edi) Yosupov este un student veteran și un prieten. Studiază cu mine de 20 de ani și, în majoritatea acestor ani, a trăit la Viena. În 2005 l-am vizitat și m-am dus la sediul local al grupului nostru mondial. Nu departe de acolo se află afacerea lui Edi, un centru de estetică medicală. Edi nu mai locuiește în Austria; s-a mutat cu familia în Israel în urmă cu doi ani, dar clinica sa este încă acolo.

Aseară, telefonul lui Edi a sunat pe neașteptate; era una dintre angajatele sale. Cu tremur în voce, ea a șoptit că este singură în clinică, singura care nu a plecat la timp, înainte de începerea împuşcăturilor. Era îngrozită. Un număr de gloanțe au trecut prin geam și au intrat în clinică și ea nu știa unde să se ascundă. I-a spus că ceilalți angajați au părăsit clinica cu câteva minute mai devreme, chiar când au început împuşcăturile, și au fugit de la fața locului imediat ce a început. Din fericire, au scăpat nevătămaţi.

Câteva clipe mai târziu, Edi a început să primească pe telefon imagini cu ferestre sparte, găuri de gloanțe în geamuri și sânge, mult sânge.

În această dimineață, ne-am întâlnit pentru o conversație pe zoom. Edi spunea: „E panică pe străzi. Au închis întregul centru al Vienei și au interzis oamenilor să meargă la muncă”. Austriecii sunt îngroziți. „Austria este o țară neutră”, a spus el, „iar oamenii se întreabă de ce merită acest lucru”. Și a adăugat: „ Cel mai rău este şocul printre evrei”.

Aici l-am oprit. Puteți spune orice doriți, dar Austria nu este o țară neutră. Adolf Hitler era austriac, Adolf Eichmann era austriac, iar Austria, în general, are o lungă istorie de antisemitism. Poate că evreilor austrieci le place să-și spună povești neadevărate, pentru a se calma, dar acest lucru este neînțelept și nu-i va lăsa să fugă nicăieri când va veni timpul, și acesta va veni.

Evenimentul care a avut loc ieri, face parte dintr-o criză în creștere, la sfârșitul căreia evreii vor fi acuzați de toate necazurile care afectează Europa și vor suferi aceeași soartă pe care au suferit-o evreii europeni în anii 1940. Cu toate acestea, există două modalități prin care ar putea evita această soartă: 1) Săfugă și să caute săse stabilească într-un loc nou. Acest lucru abia a fost posibil să fie făcut în urmă cu optzeci de ani, deoarece nicio țară occidentală nu accepta evrei din Germania și Austria, iar acum va fi mult mai dificil, dar dacă nu sunt prea pretențioși, s-ar putea să găsească un refugiu temporar. 2) Să revoluționeze întregul sens al iudaismului și să-l transforme de la o cultură care se concentrează pe obiceiuri și tradiții, la o ideologie care consacră unitatea, deasupra tuturor celorlalte valori, în spiritul responsabilității reciproce și în deviza „Iubiți-vă aproapele ca pe voi înșivă”. Această din urmă opțiune este adevărata esență a iudaismului.

Deși este foarte greu din punct de vedere emoțional, iar evreii nu au fost uniți de când au purtat războiul civil în interiorul zidurilor Ierusalimului, înainte ca romanii să-l cucerească și să distrugă Templul, dar dacă pot face acest lucru, vor fi în siguranță și bineveniți oriunde s-ar afla .

Esența iudaismului este grija pentru ceilalți, așa cum spunea bătrânul Hillel: „Ceea ce urăști, nu-i face aproapelui tău. Restul este comentariu, du-te și studiază”. Doar atunci când evreii folosesc această deviză sau cel puțin nu se urăsc, sunt fideli moștenirii lor și misiunii lor de a fi „o lumină pentru națiuni”.

Poate suna contraintuitiv, dar unitatea internă este ceea ce națiunile vor să vadă de la noi. A fi lumina națiunilor nu înseamnă că trebuie să le predicăm sau să-i învățăm ceva. Înseamnă pur și simplu că ar trebui să dăm un exemplu de iubire față de ceilalți.

Am dat lumii ideea că “a iubi vecinii ca pe noi înșine” este nucleul Torei, dar nu trăim aceastădeviză. În acest sens, nu suntem adevărați pentru noi înșine, iar lumea o simte. Tot ceea ce își doresc națiunile este ca noi să fim ceea ce suntem meniți să fim, uniți ca unul singur, și atunci ei ne vor aprecia și ne vor dori printre ei, și nu va trebui să trecem prin calvarul pe care evreii europeni încep să-l experimenteze.

 

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed