“Căinţa pentru păcatele de anul trecut nu va permite repetarea lor în anul următor” (Medium)

Medium a publicat noul meu articol “Căinţa pentru păctele de anul trecut nu va permite repetarea lor în anul următor”

În săptămânile premergătoare Yom Kippur (Ziua Ispășirii) și mai ales în acea zi sfântă a anului, mulți evrei se pocăiesc de păcatele de anul trecut. Îi cerem lui Dumnezeu să ne ierte păcatele comise împotriva Lui și, în special, unul împotriva celuilalt și să-L rugăm să ne șteargă „acuzația”. Ne mărturisim păcatele înaintea Lui și, în schimb, ne așteptăm ca El să ne ierte.

Fiecare ocazie din calendarul ebraic simbolizează o etapă în transformarea noastră de la egoism la altruism. Acesta este sensul Tikkun – că devenim oameni buni, care vor să-şi facă bine unii altora și se străduiesc să-şi iubească aproapele ca pe ei înșiși.

La sfârșitul postului, cântăm cu bucurie pentru că păcatele noastre au fost iertate și Dumnezeu ni le-a iertat. Și ce facem imediat după aceea? Începem să completăm foaia de anul viitor. Aceasta este o completă neînțelegere a întregii idei de Slichot – cererea de iertare către Creator.

Fiecare eveniment din calendarul ebraic simbolizează o etapă în transformarea noastră, de la egoism la altruism. Acesta este sensul Tikkun – că devenim oameni buni, care vor să-şi facă bine unii altora și se străduiesc să-şi iubească aproapele ca pe sine.

Slichot nu este permisiunea de a păcătui anul viitor; este un angajament de a ne abține de la păcat, o cerere spre Dumnezeu de a ne schimba înclinația rea, egoistă, într-o înclinație bună, de dăruire. Dacă reluăm tratamentul reciproc obişnuit, îndată ce se termină Yom Kippur, este ca și cum am încerca să-L înșelăm pe Dumnezeu. Asta nu funcționează.

Noi, evreii, avem obligația să ne corectăm și să fim o națiune model, „o lumină pentru națiuni”. Acesta este motivul pentru care toate sărbătorile noastre sunt despre transformarea egoismului în altruism. Atât timp cât evităm asta, suntem priviţi ca paria în ochii lumii, o ciumă pe care lumea vrea să o curățe și să o îndepărteze. Ne întrebăm de ce există antisemitism și de ce evreii au suferit din mâinile națiunilor, de-a lungul generațiilor, dar noi înșine le facem să ne urască, prin relația noastră abominabilă cu frații noștri.

Fiecare non-evreu, și în special antisemiţii, examinează îndeaproape modul în care ne tratăm reciproc. Chiar și Hitler a scris în Mein Kampf că evreii se unesc doar atunci când un „pradător comun” îi adună să coopereze, dar în caz contrar, ei sunt răi unul cu altul. Dacă dorim ispășire pentru păcatele noastre, trebuie să ne uităm la trecutul nostru, doar pentru a învăța din el, cum să ne tratăm mai bine unul pe altul și să-I cerem lui Dumnezeu să ne dea puterea de a ne ține promisiunea față de El, dar mai ales unul faţă de altul.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed