Sărbătoarea Sukkot inițiază construcția sufletului

227Sărbătoarea Sukkot simbolizează începutul construirii sufletului. Sufletul începe cu calitatea Creatorului, calitatea lui Avraam, care se numește Hesed, dăruire, o inimă deschisă, unde totul este îndreptat spre iubirea pentru ființele create și spre folosul lor.

Dar desigur, în această formă este imposibil să se ajungă la scopul creației pentru că în calitatea lui Avraam nu există încă nici o calitate a creației, nicio dorință de a primi, care trebuie să fie prezentă în tot acest proces. La urma urmei, acest proces a fost conceput tocmai pentru această dorință.

Trebuie să ne corectăm pentru că gândul creației este să aducem o persoană la gradul de Creator, la adeziune și echivalență cu El. Calitatea lui Avraam nu este suficientă pentru asta; trebuie să conectăm cu ea materia creației, dorința de a primi.

Calitatea lui Avraam, Hesed, umple întregul spațiu creat de Creator. Acolo, Creatorul dorește să vadă toate ființele create conectate între ele în iubire și unitate împreună cu El. Dar până acum nu există creație. Creația apare abia după nașterea lui Isaac, dorința de a primi, care se conectează cu calitatea dăruirii lui Avraam.

Avraam și Isaac sunt opuși unul față de celălalt. Ceea ce este primit din combinarea lor încă nu este suficient pentru a atinge scopul creației și adeziunea completă cu Creatorul, dar este totuși un pas uriaș care ne apropie de asta. Aceasta se datorează în principal, sacrificiului lui Isaac, care este principala acțiune realizată cu această calitate, cu dorința de a primi, căreia îi este dedicată a doua zi de Sukkot.

Strămoșii Avraam, Isaac, Iacov, Moise, Aaron, Iosif și David nu sunt oameni, ci mai degrabă, ei sunt principalele calități spirituale care există în sistemul creat de Creator, calități prin care ne putem corecta sufletele.

De asemenea, fiecare persoană trebuie să treacă prin toate aceste schimbări în interiorul său. Mai întâi trebuie să se anuleze complet în raport cu calitatea Hesed. Apoi trebuie să-și trezească puțin atitudinea critică și să permită să se dezvăluie dorința de a primi. Apoi începe să combine calitatea lui Avraam – Hesed cu calitatea lui Isaac – Gevura, prin credință mai presus de rațiune.

Aceasta înseamnă că ne folosim dorința de a primi doar pentru a stabili controlul asupra dorinței de a dărui asupra acesteia. Numai în această formă ne permitem să lucrăm cu egoismul nostru. Când o corectăm astfel, din aceasta va ieși linia de mijloc, și anume Iacov.

Cum facem ca linia stângă dn grupul de zece să se supună dreptei? Toată lumea își înclină capul și le permite celorlalți să fie mai sus. Concurăm să vedem cine se poate smeri cel mai mult. Cel care este mai jos decât toată lumea câștigă cel mai mult și se ridică deasupra tuturor. Aceasta este o competiție în folosirea dorinței de a primi pentru dăruire.

 Din Lecţia zilnică de Cabala  10/4/20, “Sukkot

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed