Creatia vie a Marelui Sculptor

Zohar, Capitolul VaYigash (Si Iuda s-a apropiat), Paragraful 129: Cand cerurile si animalele, adica Nukva, sunt corectate astfel incat totul este un Merkava pentru acest om, ZA, este scris : Si Iosif si-a pregatit propria Merkava(caleasca), si s-a dus la Goshen sa il intalneasca pe Israel, tatal lui. Acesta este un Tzadik (drept), Iesod de ZA, numit Iosif cel drept, care leaga si uneste propriul Merkava, Nukva, cu cerurile si animalele.

Aici Zohar-ul vorbeste despre dorinta creata de Creator, care incepe sa semene cu El, cu actiunile Lui. Creatorul este sursa care arata dorinta de placere (ceea ce El a creat) actiunile Lui asupra sa. Creatorul influenteaza dorinta de placere, in diverse feluri, si, prin perceperea acestor forme, dorinta incepe sa se dezvolte in ei.

Dorinta percepe actiunile Creatorului in sase directii diferite (patru directii ale lumii, si directiile sus-jos) si de asemenea printr-o varietate de culori, gusturi, mirosuri, temperaturi, s.a.md. In esenta, Lumina care emana de la Creator, afecteaza dorinta de placere si primeste anumite impresii.

In concordanta cu senzatiile experimentate, dorinta atribuie denumiri diferite acestor impresii si le defineste prin diferite forme. Acest fenomen, nu exista in afara dorintei de placere, de vreme ce noi suntem incapabili sa percepem altceva, in afara dorintei noastre. De exemplu, putem spune simplu ca exista Lumina care Inconjoara, totusi, noi putem vorbi doar despre anumite fenomene care sunt deja in dorinta noastra, cand dorinta le simte in ele intr-un fel sau altul.

Zohar-ul explica structura sistemelor, adica, clarifica modul prin care dorinta de placere este influentata de Lumina si determina structura dorintei. De fiecare data, dorinta primeste o impresie de la Lumina, dobandeste o forma specifica, ce exprima amprentele lasate de Lumina, in ea. Dorinta de placere este ca o sculptura vie cu o imensitate de forme si siteme interne si externe.

De aceea creatura reprezinta un sistem extrem de complex, care provine din influenta Luminii asupra sa. Influenta directa a Creatorului asupra creaturii inseamna trecerea creaturii prin toate actiunile Sale, dobandind forme, in concordanta cu sistemul de la Superior la inferior, adica, direct de la Creator.

Exista, de asemenea, si o actiune opusa a creaturii, atunci cand aceasta spune: Stop! De aici voi manui sistemul de unul singur. Vreu sa fiu similar cu Tine. Este suficient, am primit deja toate impresiile si Reshimot, si acum vreau sa muncesc independent. Vreau sa folosesc sistemul pe care Tu l-ai implantat in mine, in felul in care Tu faci. Vreau sa devin daruitor ca Tine. Vreau sa iti daruiesc Tie! Aceasta este numita munca de la inferior la Superior.

Din Lectia Zohar, de seara, 09.06.10

Discussion | Share Feedback | Ask a question




"Kabbalah" Comentarii RSS Feed

Articolul precedent: