“Formatorii de opinie şi generaţia Z” (Medium)

Medium a publicat noul meu articol “Formatorii de opinie şi generaţia Z

Înainte erau autori, gânditori, filozofi și oameni foarte educați, care ne inspirau. Acum, vloggerii, vedetele reality show-urilor, modele Instagram abia îmbrăcate și celebrități de pe YouTube sunt modelele oamenilor. Rar mai citim. Oamenii devin formatori de opinie în funcție de numărul de abonați și urmăritori pe care îi au pe rețelele de socializare și nu îi adună cu cuvinte, ci cu imagini care sunt de obicei provocatoare, evocatoare și emană un aer de autosuficienţă.

Ar trebui să ne uităm la modelele tinerilor de astăzi nu cu dezaprobare, ci cu îngrijorare, că i-am lăsat să ajungă la un astfel de vid, că nu le-am dat obiective care să-i facă cu adevărat fericiți. Ar trebui să-i privim și să ne schimbăm pe noi înșine, așa încȃt și ei să se schimbe.

Cu toate acestea, pentru toată superficialitatea generației Z, nu este neapărat rău că oamenii au încetat să citească, pentru că există un motiv întemeiat: sunt mult mai puțin naivi decât noi. Ei nu cred în bunăvoința oamenilor; vor răspunsuri clare și sunt foarte sobri cu privire la viața din fața lor. Sunt deziluzionați și acest lucru este bun. Vor lua ceea ce îi ajută și vor respinge ceea ce nu, și depinde de noi, cei care am construit lumea în care ei trăiesc acum, să le oferim răspunsuri și soluții utile.

Tinerii de astăzi au puțin respect pentru titlurile academice, politicienii sau persoanele puternice și super-bogate. În cea mai mare parte, nu au nicio aspirație de a fi ca oricare dintre aceştia. Vor să se distreze astăzi și nu cred că titlurile sau statutul social îl fac pe cineva fericit. Au dreptate și sunt deștepți.

Cu toate acestea, sunt și deprimați, pentru că nu văd niciun viitor. Dacă tot ce trebuie să cauți este ceva distractiv astăzi, atunci de ce să nu te apuci de ceva și să uiți de mâine? Dar când cad, ei cad în deznădejde.

Deși suferă, această durere produce întrebări, întrebări reale și profunde despre sensul vieții. Poate că cea mai bună mărturie a intensității acestei întrebări este creșterea tendințelor suicidare în rândul tinerilor. Potrivit unui eseu publicat în Business Insider, „sinuciderea este a doua cauză de deces a Generaţiei Z și este cea mai gravă epidemie decât orice au înfruntat milenialii la această vârstă”.

Este sarcina noastră, să le oferim răspunsuri Milenialilor și Generaţiei X. Noi suntem cei care trebuie să le prezentăm beneficiile conexiunii umane, încrederea și securitatea pe care le putem găsi doar în rândul oamenilor în care avem încredere. Noi suntem cei care trebuie să le arătăm, prin propriul nostru exemplu, că este mai plăcut să ne ridicăm privirea de pe ecranul telefonului mobil și să ne uităm unul la altul.

Noi, părinții lor, trebuie să demonstrăm cum comunicarea și discuția despre unitatea socială,  creează o comunitate puternică și solidă, în care socializarea este distractivă. Noi suntem cei care trebuie să ne dăm seama că tensiunile pe care le simțim astăzi, ura dintre taberele rivale și furia pe care o degajăm liber, nu contribuie la nimic pozitiv pentru noi sau pentru copiii noștri. Dimpotrivă, ele ne distrug societatea și, fără o societate puternică, noi și copiii noștri nu avem viitor, nici măcar la nivel fizic.

Așadar, ar trebui să ne uităm la modelele tinerilor de astăzi nu cu dezaprobare, ci cu alarmă că i-am lăsat să ajungă la un astfel de vid, că nu le-am dat obiective, care să-i facă cu adevărat fericiți. Ar trebui să-i privim și să ne schimbăm pe noi înșine, așa încȃt și ei să se schimbe.

Ar trebui să-i învățăm că o persoană care nu este de acord cu mine nu este dușmanul meu, ci o parte inseparabilă a țesăturii societății și că doar dezacordurile mă ajută să-mi înțeleg propriile idei și sentimente. Ar trebui să dăm exemplu și să arătăm că numai atunci când îmbrățișăm diferenţele și ne prețuim diversitatea, construim o societate unită, care să fie un freamăt de a trăi și o bază solidă pentru viitor.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed