Din realizarea spirituală

235Întrebare: Tora este scrisă în limbajul ramurilor. De exemplu, în Tora cuvântul „Egipt” (Mițraim) înseamnă „concentrarea răului” (Miț Ra). Adică, un cabalist simte răul naturii sale egoiste, dar îl numește Egipt. În lumea noastră există o astfel de țară sau, să zicem, un loc. Acest lucru este clar.

Dar, când un Cabalist spune termeni precum „Keter, Hochma, Bina, Zeir Anpin”, nu există nicio manifestare a unor astfel de cuvinte în lumea noastră. Unde sunt ramurile lor?

Răspuns: Parțial, ele se manifestă. În lumea noastră există cuvinte precum „Keter, Hochma, Bina”, deși le folosim într-un context complet diferit. Dar există și termeni care nu sunt folosiți în lumea noastră. Cabaliștii le-au derivat din realizarea lor spirituală.

Cu alte cuvinte, există obiecte spirituale care nu se manifestă în lumea materială. Și sunt acelea care se manifestă, așa cum vedem ramurile, le putem numi.

Comentariu: Dar dacă nu le putem numi, atunci cabaliștii au venit cu tot felul de nume, de exemplu, „Zece Sefirot”, care de fapt nu înseamnă nimic?

Răspuns: Acest lucru nu este inventat, ci este derivat din atingerea lor. De exemplu, de ce au numit muntele din Ierusalim, Muntele Măslinilor? Pentru că au văzut că este potrivit pentru plantarea de măslini pe el. La fel și cu celelalte cuvinte.

Adică, dacă omul nu are realizarea spirituală, nu poate cerceta nimic în Cabala.

Din KabTV “Studiul celor Zece Sefirot (TES)” 10/16/22

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed