Care sunt gândurile tale despre atacul armat de Yom Kippur din Halle, Germania (Quora)?

Michael Laitman, pe Quora:  Care sunt gândurile tale despre atacul armat din orașul german Halle, care au avut loc în apropierea unei sinagogi, de Yom Kippur?

Atacul armat în apropierea unei sinagogi din Halle, Germania a fost încă un act îngrozitor de antisemitism, în cea mai sfântă zi a calendarului evreiesc. Cu toate acestea, ar fi putut fi mult mai rău dacă atacatorul, în vârstă de 27 de ani, care s-a identificat ca fiind de extremă dreaptă, ar fi spart ușile sinagogii și ar fi sacrificat cei 80 de închinători care își aduceau rugăciunile de Yom Kippur.

Într-un videoclip pe care l-a înregistrat până la atac, el a negat Holocaustul, a denunțat feministele și imigranții și a declarat în mod clar că „rădăcina tuturor acestor probleme este Evreul”.

În urma atacului au fost lacrimi, rugăciuni și căldură pentru familiile victimelor, dar și o cerere clară pentru o schimbare semnificativă împotriva antisemitismului, care s-a răspândit rapid în întreaga lume.

De exemplu, la știrea că două persoane au fost împușcate mortal, condamnările au venit una după alta, de la ministrul german de externe Heiko Maas, care a scris că „împușcăturile filmate la o sinagogă, de Yom Kippur, festivalul împăcării, ne-au lovit în inimă” și până la „trebuie să acționăm cu toții împotriva antisemitismului în țara noastră”, prin intermediul prim-ministrului israelian Benjamin Netanyahu, care a cerut, printr-un „apel către autoritățile germane, să se continue să se ia măsuri hotărâte împotriva antisemitismului”.

Cu toate acestea, în afară de cuvinte disperate, există doar un aer de neputință în fața fenomenului în creștere, de neputinţă și disperare, ce par să fie sentimente foarte nedorite. Sau poate că astfel de senzații sunt de fapt un rezultat pozitiv al creșterilor și amenințărilor antisemite în creștere exponențială?

Poate că atunci când suntem în mod repetat copleşiți de un fenomen irațional, care ne-a bântuit poporul de generații întregi – unul care nu face nicio diferențiere între genuri, între Yom Kippur și o zi obişnuită a săptămânii și între sinagogile din Berlin și Pittsburgh – atunci poate asta ne va duce să privim la ce au încercat Cabaliştii să ne spună, de generații întregi?

Fie în  Zohar  sau în alte texte cabaliste, prin care au încercat cabalistii să comunice poporului evreu? Mai simplu spus, dacă noi evreii ne unim unul cu celălalt, invităm o forță pozitivă care se află în natură să se răspândească, nu numai între fiecare dintre noi, ci și în întreaga umanitate. Prin trezirea naturii pozitive, unificând forța prin unitatea noastră, putem aduce pace în lume. Dimpotrivă, dacă suntem divizaţi, unde fiecare evreu rămâne în el sau în sine, în rugăciunile sale, atunci provocăm contrariul: ura și conflictul. După cum a scris rabinul kabbalist Yitzhak Isaac Haver, „Crearea și alegerea, corectarea și distrugerea lumii – totul depinde de Israel” (Siach Yitzhak. Partea 2, Likutim 1).

La câteva ore după atacul armat mortal, cancelarul german Angela Merkel a participat la o veghe pentru a se identifica cu victimele, la o sinagogă istorică din centrul Berlinului. Ea stătea alături de comunitatea evreiască, în timp ce împreună cântau, „Ose shalom be Meromav” („fă pace în cerul Său”). În mod ironic, uneori răspunsul la cele mai dificile întrebări se poate găsi chiar sub nasul nostru. Uneori, nu trebuie decât să deschidem urechile și să ascultăm cuvintele pe care le cântăm …

  • Ose shalom be Meromav” (“fă pace în cerul Său”). Înseamnă că în unitatea și rugăciunea noastră comună, putem face ca forța superioară să aducă pacea de sus;
  • Hu yaase shalom aleinu” (“El va aduce pace asupra noastră”), adică forța superioară va aduce pacea întregii omeniri;
  • Ve al kol Yisrael” (“și asupra întregului Israel”), adică unde rolul poporului Israel este să se unească;
  • Ve al kol yoshvei tevel” (“și pentru toți oamenii din lume”), adică rolul nostru nu este să primim lumina unității pentru noi, înșine, ci să fim un canal pentru ca lumina să se răspândească în lume, adică să fie „o lumină pentru națiuni”.
  • Ve imru amen” (“și spune Amin ”), adică atunci vom fi cu toții – evreii și națiunile lumii – cu adevărat recunoscători pentru atingerea păcii mult așteptate.

Amin.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed