“Câteva citate demne de remarcat despre educație?”

Michael Laitman, pe The Times of Israel:Câteva citate demne de remarcat despre educație?

„Învaţă un copil conform felului său de a fi” – Proverbe 22:6

Există, de asemenea, un citat demn de remarcat al profesorului și publicistului elvețian Adolphe Ferrière care explică modul în care nu reușim să respectăm acest principiu:

“Şi au creat şcoala așa cum a poruncit diavolul.

Copilul iubește natura, așa că a fost închis între patru pereți.

Nu poate să stea fără să se miște, așa că a fost forțat să stea nemişcat.

Îi place să lucreze cu mâinile și a început să-i predea teorii și idei.

Îi place să vorbească – trebuia să tacă.

El caută să înțeleagă – I s-a poruncit să învețe pe de rost.

El ar dori să exploreze și să caute el însuși cunoștințe, dar i-au fost oferite în formă pregătită.

Și copiii au învățat ceea ce n-ar fi învățat niciodată în alte condiții. învață să mintă și să se prefacă.”

Acest citat datează de la începutul secolului precedent, dar este la fel de valabil și astăzi. Arată cum natura copiilor este să fie ca păsările libere, dar noi îi punem în colivii.

De ce? Este pur și simplu mai ușor și mai clar pentru noi să-i facem pe copii să stea în cele patru colțuri. Și făcând acest lucru îi privăm de dezvoltarea liberă a sufletului, minții și inimii lor și chiar le perturbăm dezvoltarea corporală.

Principiul „învățați un copil după felul lui” înseamnă că ei ar trebui să fie crescuți într-un mod care să le permită să se dezvolte liber. În practică înseamnă că ar trebui să asculte adulții, dar adulții ar trebui să se adapteze pentru a fi cât mai interesanți și cât mai relevanți pentru copii. De asemenea copiii au nevoie de mult timp în aer liber cu prietenii și să fie simultan cu prietenii și cu profesorii lor. Adică ar trebui să se angajeze în mai multe activități care implică crearea, inventarea și repararea lucrurilor împreună, precum și în discuții continue cu colegii lor și cu adulții, în care trebuie să dezbatăanumite subiecte și să ajungă la concluzii.

O astfel de abordare îi dezvoltă pe copii în cursul firesc al activităților lor. Îi eliberează și le oferă libertatea de a gândi și de a dezvolta idei noi. Trebuie să vedem încă un sistem educațional care să dezvolte copiii în acest fel la maximul lor potențial. În schimb îi împachetăm în cuburi care le constrâng gândirea și dezvoltarea optimă.

Pentru a îmbunătăți educația, pentru a „învăța un copil conform felului copilului” avem nevoie de profesori diferiți sau mai precis, profesorii înșiși trebuie să urmeze inițial un curs diferit de educație pe parcursul mai multor ani și numai atunci vor deveni gata să satisfacă copiii. Vom începe apoi să vedem rezultate complet diferite de cele actuale.

Cred că trecerea la acest tip de educație va veni atunci când vom deveni complet deziluzionați de felul în care creștem copiii în prezent, când vom vedea că sistemele noastre actuale servesc la crearea unei lumi de depresie, anxietate, stres, singurătate și alte fenomene problematice la nivel personal, social, economic și ecologic

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed